حسن قمی و محمدصفر لفوتی دو روزنامه‌نگار افشاگر مازندرانی در راه دادگاه

یکشنبه, 20ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن


دو روزنامه‌نگار افشاگر مازندرانی به دلیل افشای امحاء کردن اسناد زمین سه میلیارد تومانی توسط اعضای شورای شهر نوشهر برای بدهکار کردن شهرداری این شهر، با شکایت این اعضاء تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند!

به گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، در پی افشاگری «حسن قمی» و «محمدصفر لفوتی» دو روزنامه‌نگار مازندرانی درباره پرونده «زمین نجومی» که برخی اعضای شورای شهر نوشهر با از بین بردن اسناد این زمین تهاتری در شهرداری، قصد بدهکار کردن شهرداری نوشهر را داشتند، از سوی بعضی اعضای شورای شهر نوشهر شکایتی علیه این دو روزنامه‌نگار به دادگاه عمومی و انقلاب نوشهر ارائه شد.

این شکایت توسط «شعله مصطفى‌پور»، «مهدی توکلی»، «مجید خزایی» و «اکبر اسماعیل‌نژاد»، چهار تن از اعضای شورای شهر نوشهر انجام شده که با ارائه آن، «حسن قمی» و «محمدصفر لفوتی» دو روزنامه نگار افشاگر استان مازندران تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

گفته شده این دو روزنامه‌نگار پس از چند ساعت بازداشت، با قید ضمانت آزاد شده‌اند تا با ارائه اسناد و مدارک کامل این اختلاس و زمین‌خواری، پرونده‌ی آن‌ها در یک دادگاه صالحه با حضور هیئت منصفه مورد رسیدگی قرار گیرد.

«حسن قمی» صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری «حرف شمال»، قائم مقام خبرگزاری «مهر» در استان مازندران و مدیر کانال تلگرامی «رویداد نوشهر» است و «محمدصفر لفوتی» نیز سردبیر پایگاه خبری «حرف شمال» و مدیر کانال تلگرامی «رویداد چالوس» است. «لفوتی» نیز از روزنامه‌نگاران جوان ولی باسابقه استان مازندران است که به دلیل جسارت و شجاعت در بیان حقایق، از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار است.

چندی پیش چهار نماینده مجلس شورای اسلامی به بازداشت فعالین رسانه‌ای و مدیران کانال‌های تلگرامی اعتراض و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان شده‌اند.

این در حالی است که روزنامه‏‌نگاران مستقل، مدافعان حقوق بشر، و افراد دیگری که سعی می‌‏کنند حقایق را بیان کنند، مورد حمله، اذیت و تهدید قرار گرفته و بازداشت می‌شوند.

طی سال‌های اخیر ده‌ها روزنامه‌نگار، فعالان رسانه‌ای اجتماعی، و مدافعان حقوق بشر محاکمه، زندانی و به جرایم نقدی محکوم شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.