تعطیلی ۵۱۰۰ واحد صنعتی در چهار سال گذشته

چهارشنبه, 20ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

زمانه ـ ۵۱۰۰ واحد تولیدی طی چهار سال گذشته در ایران تعطیل شده، دولت می‌گوید که برآیند «توقف و احیا» واحدهای تولیدی در چهارسال گذشته صفر بوده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تعطیلی ۵۱۰۰ واحد تولیدی – صنعتی طی دوره چهارساله دولت حسن روحانی را تائید کرد.

این وزارتخانه سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که در دولت یازدهم و تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۵ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده است.

ابراهیم رئیسی پیش از این گفته بود که طی چهار سال گذشته ۱۷ هزار واحد صنعتی تعطیل شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، این اظهارات را «دروغ انتخاباتی» خوانده و اعلام کرده است که در همین دوره چهار ساله حدود ۵۰۰۰ واحد تولیدی راکد احیاء شده است.

آمار واحدهای تولیدی راکد در ایران از دو سال قبل به محل جدل دولت حسن روحانی و جریان رقیب تبدیل شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران پائیز ۹۴ از شناسایی ۷۵۰۰ واحد صنعتی راکد خبر داد و اعلام کرد که با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی برخی از این واحدها احیاء خواهند شد.

اما در نام‌نویسی برای دریافت تسهیلات بانکی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد راکد متقاضی دریافت تسهیلات خروج از رکود شدند که ۵ هزار واحد بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دولت بود.

تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی طی سال‌های گذشته سهم اشتغال صنعتی در ایران را کاهش داده است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد شاغلان بخش صنعت در پایان سال ۹۵ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده که نشانگر کاهش ۳۱۳ هزار نفری شاغلان این بخش در دولت حسن روحانی است.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.