طرح شش ماده ای تهران برای حل بحران سوریه “تلاشی نافرجام” خوانده شد

جمعه, 1ام دی, 1391
اندازه قلم متن

ائتلاف ملی سوریه روز جمعه ۲۱-۱۲-۲۰۱۲ با انتقاد از طرح شش ماده ای ایران برای حل بحران این کشور، اعلام کرد که این طرح در راستای تلاش های نافرجام تهران برای طولانی کردن عمر رژیم بشار اسد ارائه می شود.

ایران در طرح خود ضمن پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی خواهان ابقای اسد در قدرت تا آن تاریخ شده است.

به گزارش تلویزیون العربیه ائتلاف ملی سوریه با انتشار بیانیه ای گفته است که پس از گذشت دو سال از انقلاب مردم سوریه علیه رژیم اسد، ایران هنوز هم این انقلاب را اختلاف سیاسی میان دو گروه توصیف می کند.

در این بیانیه آمده است که رژیم ایران هنوز نمی خواهد باور کند، که آنچه در سوریه روی می دهد یک انقلاب است که هدف آن رهایی از رژیم اسد می باشد و اینکه این انقلاب در شرف پیروزی کامل است.

مساوات میان جلاد و قربانی
ائتلاف ملی سوریه تاکید دارد که تهران هنوز انقلاب سوریه را اختلافی سیاسی می داند که به عقیده مخالفان سوری با چنین موضعی میان جلاد و قربانی تفاوتی قائل نمی شود.

ائتلاف مخالفان ایران را متهم می کند که همچنان به ارائه طرح های غیر واقعی برای بحران سوریه ادامه می دهد، و تعیین سرنوشت مردم این کشور برای انتخاب نظام سیاسی آینده آنها را به رسمیت نمی شناسد.

بیانیه ائتلاف ملی سوریه، از مقامات ایران خواسته است تا کمک های سیاسی، امنیتی و اقتصادی به رژیم دمشق را متوقف کرده و به این رژیم فشار آورند تا فورا از قدرت کناره گیری کند.

در پایان این بیانیه از مقامات ایران خواسته شده است نسبت به آینده روابط میان مردم دو کشور بطور جدی بیندیشند، چرا که به گفته مخالفان سوری “رژیم دمشق بطور قطع رفتنی است اما مردم سوریه باقی خواهند ماند.”

طرح ایران برای حل بحران سوریه
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گذشته از ارائه طرحی شش ماده ای برای حل بحران سوریه خبر داده بود.

در این طرح، ایران از طرف های درگیر خواسته است تا فورا به تحرکات نظامی خود پایان دهند. ایران همچنین خواسته است تا برای برقراری آرامش، اعمال خشونت آمیز در سوریه، تحت نظارت سازمان ملل متوقف شود.

براساس این طرح پیشنهاد شده است که پس از توقف درگیری‌ها، کمک‌های انسان دوستانه فوری در تمام نقاط آسیب دیده به مردم سوریه ارائه شود.

این طرح همچنین طرف های درگیر را به انجام گفت وگو فرا خوانده تا بر اساس آن زمینه تشکیل یک دولت انتقالی که مورد قبول همگان باشد ، فراهم آید.

از: العربیه فارسی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.