نماینده پارلمان ایتالیا: رم از سرمایه گذاری‌های تجاری در ایران محافظت می‌کند

جمعه, 26ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

لویجی دی مایو پس از گفت‌وگو با نمایندگان کنگره آمریکا در واشنگتن، گفت شرکت‌های ایتالیایی نباید به خاطر تحریم‌ها جریمه شوند

نایب رئیس مجلس نمایندگان در پارلمان ایتالیا در جریان دیدارش از ایالات متحده گفت که کشورش از سرمایه گذاری‌های تجاری شرکت‌های ایتالیایی در ایران محافظت خواهد کرد.

به گزارش گابریله برباتی از بخش فارسی صدای آمریکا، لویجی دی مایو که در سفارت ایتالیا در واشنگتن و پس از گفت‌وگو با نمایندگان کنگره آمریکا صحبت می‌کرد، گفت شرکت‌های ایتالیایی نباید به خاطر تحریم‌ها جریمه شوند؛ نظیر اتفاقی که برایشان در روسیه رخ داد.

وی گفت «من واکنش های بسیار مثبتی از سفرم به آمریکا دریافت کرده ام. موضوع های پیشنهادی ما در سیاست خارجی با قدردانی وزارت خارجه آمریکا روبرو شد.»

ایتالیا سال آینده انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند و آقای دی مایو کاندیدای جنبش موسوم به پنج ستاره بر پایه جدیدترین نظر سنجی‌ها، که حزب دوم است، می‌تواند نخست وزیر ایتالیا شود – کشوری که بزرگترین شریک اروپایی در تجارت با ایران است.

لویجی دی مایو گفت «ما می خواهیم از منافع شرکتهای ایتالیایی و فرصت کارکردنشان در ایران محافظت کنیم. همزمان ما باید موضع اتحادیه اروپا و متحدان بین المللی خود را مد نظر داشته باشیم.»

برپایه گزارش کانفیندوستریا، انجمن اصلی شرکتهای تولیدی و خدماتی ایتالیا، تاکنون چهارده قراردادی که شرکت‌های بزرگ ایتالیایی سال گذشته با ایرانی‌ها منعقد کردند، به سبب فقدان تامین منابع مالی توسط بانک‌های اروپایی نگران از مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا متوقف مانده است.

نگرانی‌های اقتصادی جزو دلایل اصلی فشارهای اتحادیه اروپا به آمریکا برای حفظ توافق اتمی موسوم به برجام با ایران است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.