شهردار تهران پاسخ داد؛ آخرین وضعیت کافه نادری، حمایت از جشنواره فیلم فجر و ساخت پردیس‌های سینمایی

یکشنبه, 19ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمدعلی نجفی اعلام کرد: هجمه‌ها انگیزه‌های مختلفی دارد و چه بسا پشت برخی از آنها نیت خیر وجود دارد و می‌خواهند با انتقاد به اصلاح مشکلات موجود کمک کنند. البته برخی از این هجمه‌ها نیز انگیزه‌های سیاسی و تخریبی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی (شهردار تهران) پیش از ظهر امروز و در حاشیه بازدید از خانه هنرمندان و شرکت در مجمع عمومی این مجموعه؛ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کافه نادری و پیگیری شهرداری برای حفظ آن بیان کرد: نقشی که شهرداری در مساله کافه نادری ایفا کرد از این جهت بود که این محل به عنوان مکانی تاریخی و حتی نماد فرهنگی و هنری شناخته می‌شود و باید برای حفظ سابقه تاریخی و فرهنگی شهر آن را حفظ کنیم. به مجرد اینکه از بروز این مشکل آگاه شدیم مدیران شهرداری دست به کار شده و شورای شهر هم کمک کرد و خوشبختانه فعلا مساله به مزایده گذاشتن حیاط کافه نادری منتفی شده است اما آنچه باید اتفاق بیفتد این است که باید سعی کنیم کافه نادری دوباره تبدیل به مکانی زنده و پویا و یک پاتوق فرهنگی برای شهروندان تهرانی شود تا جوان‌ترها هم با تاریخ خود آشنا شوند.

شهردار تهران همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های این نهاد عمومی برای ساخت پردیس‌های سینمایی اظهار داشت: به دو علت ترجیح می‌دهیم شهرداری در ساخت و ساز پردیس‌های سینمایی ورود نداشته باشد اول اینکه کمبود منابع داریم و بسیاری از طرح‌های ناتمام شهرداری به بیست و سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارند. علاوه بر این معتقد هستیم چنین ساخت و سازهایی بهتر است و باید توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما گرم و جذب سرمایه برای پروژه‌هایی مثل پردیس سینمایی از طریق بخش خصوصی است با این حال اگر جایی ببینیم که ورود بخش خصوصی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد، شهرداری نیز برنامه‌های خود را اعلام می‌کند اما این برنامه‌ها مطلقا برای سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.