دستگیریِ جمعیِ روزنامه نگاران

دوشنبه, 9ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

ruzname-negar

بن بست سیاسی جمهوری اسلامی شدیدتر شده است. سران رژیم در عوض کوشش برای یافتن راه خروج از بحران، همچنان تشدید وحشت و سانسور با استفاده از زور عریان علیه شهروندان را راه حل میدانند. آنها از یکسو به دامن زدن وحشت از اعدام میان مردم می پردازند و از طرف دیگر به جلوگیری از خبررسانی، ارسال  پارازیت علیه رسانه های خارجی، سانسور روزنامه ها و دستگیری روزنامه نگاران می پردازند. اعدام ها، قطع دست و دستگیری ها ضمن اینکه نشان دهنده عقب ماندگی و نادانی حکومتیان است، نشان دهنده سردرگمی بی پایان سران جمهوری اسلامی و عدم توانائی ایشان در یافتن راه حل های اساسی برای رفع مشکلات نظام و کشور است. اگر حکومت راه حلی برای حل این مشکلات داشت، با چنین اقداماتی هر روز خود را در میان مردم منفورتر نمیساخت.

خبرگزاری های ایران اطلاع دادند که در شامگاه یکشنبه (۸ بهمن /۲۷ ژانویه) نیروهای امنیتی ایران به دفاتر روزنامه های اعتماد، آرمان، بهار، خبرگزاری ایلنا، شرق، هفته نامه آسمان و خبرنگار آزاد هجوم آورده، شماری از روزنامه‌نگاران شاغل در این روزنامه ها را بازداشت کرده‌اند.

براساس گزارش دویچه وله از این مطبوعات در مجموع دوازده روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند که مطهره شفیعی٬ دبیر سرویس سیاسی و نرگس جودکی٬ دبیر سرویس اجتماعی و صبا آذرپیک روزنامه نگار روزنامه آرمان، ریحانه طباطبایی از روزنامه بهار، پوریا عالمی، صدرا محقق و پژمان موسوی از روزنامه شرق، ساسان آقایی٬ جواد دلیری و نسرین تخیری از روزنامه اعتماد، اکبر منتجبی و امیلی امرایی از هفته‌نامه آسمان از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

شب قبل از آن نیز میلاد فدایی اصل٬ دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و سلیمان محمدی٬ دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار بازداشت شده بودند.

گفته شده که اسامی و تعداد خبرنگاران بازداشت‌شده شامگاه روز یکشنبه هنوز قطعی نیست و ممکن است شمار بازداشت‌شدگان بیش از این باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.