ایران رتبه اول سرطان معده در جهان به علت استفاده از سم های خطرناک کشاورزی

یکشنبه, 15ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

بر اساس نظر کارشناسان و آمار رسمی کشور وضعیت محصولات کشاورزی ما به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه ۷۰هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود که یک سوم آنها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می شوند.

یکی از مشکلاتی که در طی سال های اخیر گریبان‌گیر کشور -بطور خاموش- بوده، “افزایش سرطان به خاطر مصرف نگران کننده مواد شیمیایی” بوده است بطوری که به گفته یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، “میزان مصرف کود در کشور نگران‌کننده بوده و این مواد به دلیل دارا بودن کادمیوم و نیترات باعث افزایش نرخ سرطان در جامعه می‌شوند. مصرف سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در مناطق کشاورزی ایران، باعث رشد فزاینده سرطان در این مناطق شده است”.

به گزارش جهان، این معضل که گویا در کشاکش دعواهای سیاسی به حاشیه رفته، از تهدیدهای جدی حال و آینده کشور به شمار می رود.

در همین رابطه شنیدن خاطره ای از آخرین روزهای زندگی مرحوم حجت الاسلام محمدرضا فاکر رییس کمیسیون اصل نود مجلس هشتم -که سه سال قبل در چنین روزهایی بر اثر سرطان درگذشت- خالی از لطف نیست.

مرحوم حجت الاسلام فاکر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مجلس هشتم نیز با توجه به اهمیت این موضوع پیگیری ها و جلساتی را با وزرای وقت بهداشت و کشاورزی برای حل این مشکل داشته است.

مرحوم فاکر که خود بر اثر بیماری سرطان فوت کرد آخرین جلسه خود را برای پیگیری این موضوع و اقدامات صورت گرفته در این باره، با وزرای کشاورزی و بهداشت دولت نهم در بیمارستان و در بستر بیماری برگزار کرد و ظاهرا آخرین پیگیری های وی نیز به نتیجه نرسید!

در مجلس نهم نیز این موضوع توسط نماینده مردم طرقبه و چناران پیگیری شد و سوال وی از خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی باعث شد تا نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشوند و فرصتی سه ماهه به وزیر بدهند تا اقداماتی را در این خصوص انجام داده و گزارش آن را به نمایندگان ارائه کند.

سالانه ۷۰ هزار بیمار سرطانی/ رتبه اول سرطان معده در جهان

بر اساس نظر کارشناسان و آمار رسمی کشور وضعیت محصولات کشاورزی ما به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه ۷۰هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود که یک سوم آنها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می شوند.

در حال حاضر کشور ما اولین رتبه در بیماری سرطان معده را در جهان دارد و وزارت بهداشت نیز تایید کرده است که آمار ابتلا به سرطان در کشور ما رو به افزایش است و یک سوم مبتلایان به سرطان به خاطر محصولات کشاورزی به این بیماری دچار می شوند.

به نظرمی رسد اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت جهاد و کشاورزی در این زمینه کافی نیست و رفع بخشی از این مشکلات در خصوص محصولات کشاورزی بر عهده وزارت بهداشت است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.