هواداران احمدی نژاد با پرتاب مهرهای نماز و کفش هنگام سخنرانی علی لاریجانی در قم به وی حمله ور شدند

یکشنبه, 22ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

درگیری میان محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی به اوج جدیدی رسیده است. طرفداران احمدی نژاد، که تعدادی از آنها «کفن‌پوش» بودند، با پرتاب «مهرهای نماز» و «کفش و نعلین»، به علی لاریجانی هنگام سخنرانی در قم به وی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران از قم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر روز یکشنبه به عنوان سخنرانی اصلی مراسم سالگرد انقلاب ایران، مشغول سخنرانی بود نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند. بر اساس این گزارش حدود صد نفر از حامیان محمود احمدی‌نژاد که برخی از آن‌ها «کفن پوش» بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شعارهایی از جمله «لاریجانی، بصیرت، بصیرت» و «خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت» سر دادند و بدین ترتیب مانع سخنرانی وی در قم شدند. متعاقب آن برخی از شرکت کنندگان وروحانیون حوزه علمیه که حامی نماینده شهرشان بودند، در جلوی جایگاه سخنرانی قرار گرفتند تا مهرهای نمازی که به سمت جایگاه پرتاب می‌شود، به لاریجانی برخورد نکند. علی رغم این سخنرانی علی لازیجانی با تشنج و درگیری نیمه تمام ماند و او که قصد داشت سخنرانی خود را ادامه دهد، پس از پرتاب «مهرهای نماز» و «کفش و نعلین» و حمله طرفداران احمدی نژاد به سوی جایگاه سخنرانی، توسط محافظانش از محل مراسم خارج شد.

سایت اینترنتی خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار خبری در این زمینه، حمله کنندگان را «عده اندکی» خوانده که به نوشته این سایت، از قبل «سازماندهی» شده بودند.

محمود احمدی‌نژاد روز پانزدهم بهمن ماه نوار مکالمه‌ای از برادر علی لاریجانی و سعید مرتضوی، رییس سازمان تامین احتماعی، را در صحن علنی مجلس پخش کرد که به «فساد مالی» برادر رییس مجلس اشاره دارد.

این امر اعتراض علی لاریجانی را در پی داشت و یک روز پس از آن سعید مرتضوی دستگیر شد ولی پس از ۲۴ ساعت آزاد شد.

تنش میان روسای دو قوه مجریه و مقننه از مدت‌ها پیش ادامه داشته و از چندی پیش در زمینه‌هایی چون اختلاف نظر در اجرای برنامه هدفمندی یارانه‌ها و رعایت مصوبه‌های مجلس شدت گرفته است.

در همین زمینه روز ۱۶ مهرماه گذشته علی لاریجانی در واکنش به انتقاد محمود احمدی‌نژاد از او با این مضمون که «بعضی‌ها فقط در موقع خوشی همراه دولت هستند»، گفت: «ما آمادگی داریم که اگر با توهین‌ها مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود در روز یکی دوجین فحش را تحمل کنیم.» محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، امروز در مراسم سالگرد انقلاب در تهران، بدون این که به درگیری‌هایش با برادران لاریجانی اشاره کند، گفته است: «در مورد مسایل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌هایی وجود دارد که باید با ملت در میان بگذارم اما به خاطر اینکه کام ملت عزیزمان در سالروز شیرین پیروزی انقلاب تلخ نشود و به خاطر رهبرعزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.»

آیت‌الله خامنه‌ای نیز چند روز پیش در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش، بدون این که به احمدی نژاد و لاریجانی اشاره کند گفت که در آینده در باره این «بداخلاقی ها» با مردم صحبت خواهد کرد.

هفته گذشته، احمدی‌نژاد، در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس، با پخش نوار مکالمه‌ای، برادران لاریجانی را به سوء استفاده از قدرت در فعالیت‌های اقتصادی متهم کرد.
با علنی شدن این نوار و همچنین اظهارات احمدی نژاد و علی لاریجانی، و سپس بازداشت سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، تنش‌های میان سران قوا در جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.