سردار پاسدار دزد و معاونش با ۱۳هزار میلیارد تومان اختلاس بازداشت شد

سه شنبه, 26ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

مغز متفکر اقتصادی سپاه پاسداران بازداشت شده است. پاسدار «مسعود مهردادی» عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه پاسداران، بانک انصار، شرکت ارتباطات سیار، شرکت مخابرات و همچنین ده‌ها شرکت و نهاد دیگر متعلق به سپاه پاسداران که در «هولدینگ یاس» متعلق به بنیاد تعاون سپاه پاسداران در سمت مدیریت عاملی مشغول به فعالیت اقتصادی بوده، به دلیل مشارکت در اختلاس کلان مالی سیزده هزار میلیارد تومانی به همراه سردار سیف (سجادی‌نیا) قائم مقام خود توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است.

یکی از عمده فعالیت‌های هولدینگ یاس، شناسایی اموال و املاک ارزشمند و مشکل‌دار بوده است. این هولدینگ وابسته به سپاه پاسداران، اموال و املاک ارزشمند و مشکل‌دار بسیاری از ایرانیان خارج و داخل کشور را به قیمت نازل خریداری کرده و پس از حل مشکلات آن‌ها در شهرداری‌ها، سازمان زمین شهری و ادارات مربوطه، با قیمت‌های واقعی به فروش می‌رساندند.

درباره سوابق مسعود مهردادی در سپاه پاسداران از وی در کنار افرادی همچون یحیی رحیم صفوی، محمدباقر قالیباف، عزیز جعفری، قاسم سلیمانی، حسن پلارک و علی اکبر خوش لهجه قدردانی شده است.

مسعود مهردادی، عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه، تقریبا بر صندلی هیئت مدیره تمامی شرکت‌های ریز و درشت و مهم تحت تملک سپاه پاسداران، از بانک انصار گرفته تا شرکت مخابرات ایران تکیه زده است به گونه‌ای که از وی به عنوان «مغز متفکر امپراطوری اقتصادی سپاه» نام برده می‌شود.

میانه‌های تیرماه ۱۳۹۳ نام آقای مهردادی در یکی از بحث برانگیز‌ترین قراردادهای تجاری سپاه پاسداران مطرح شد. خبر امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و سپاه پاسداران، نخستین‌بار روز دوشنبه (۱۶ تیر-۷ جولای) در وب‌سایت «روزآنلاین» منتشر شد که بر اساس این قرارداد، پروژه‌های عمرانی تهران با «سقف ظرفیت ۲۰ هزار میلیارد تومان» به مدت «چهارسال» به سپاه پاسداران واگذار شده که «۱۰ هزار میلیارد تومان آن باید از سوی شهرداری تهران به صورت نقدی پرداخت شود.» در این قرارداد، «بانک انصار» متعلق به «بنیاد تعاون سپاه» به عنوان «بانک عامل» تعیین شده است.

امضای محمدباقر قالیباف، شهردار تهران همراه با عیسی شریفی [قائم مقام وی که اکنون به سوئد رفته]، سید داود هاشمی معاون مالی و اقتصاد شهری، از سوی شهرداری تهران و همچنین سرتیپ پاسدار جمال‌الدین آبرومند معاون فرمانده کل سپاه و رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون سپاه به همراه سیدپرویز فتاح مدیرعامل وقت و رئیس فعلی کمیته امداد و مسعود مهردادی جانشین اقتصادی بنیاد تعاون سپاه در پای این تفاهنامه به چشم می‌خورد.

و حالا سردار «مسعود مهردادی» مغز متفکر اقتصادی سپاه پاسداران، به دلیل مشارکت در اختلاس ۱۳۰۰۰ میلیارد تومانی بازداشت شده است.

از: ایران خبر نیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید