نامه غلام‌قادر بزرگ‌زاده؛ یک ماه بی‌خبری از فرزندم؛ هیچ کس پاسخگوی ما نیست

پنجشنبه, 28ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

غلام‌قادر بزرگ‌زاده پدر “عبدالله بزرگ‌زاده” از فعالان مدنی که در پی حضور در تجمعی اعتراضی در رابطه با تجاوزهای اخیر در ایرانشهر بازداشت شده است در پی بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فرزندش بار دیگر دست به تحصن زد و با نگارش نامه‌ای خطاب به مسئولان و مردم اعلام کرده است که “هیچ‌کس پاسخگو نیست، در حالی که بیش از یک ماه است پسرم بعد از بازداشت ناپیداست، لذا از یکایک مسئولان محترم و ارشد سپاه، دولت، نمایندگان مجلس، علمای بزرگوار و عموم مردم درخواست دارم به فریاد ما برسند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلام قادر بزرگ زاده که در اعتراض به بازداشت فرزندش عبدالله بزرگزاده و بی خبری از او پیشتر در مقابل ساختمان سپاه سلمان ایرانشهر و طی چند روز گذشته در مسجد صالحین محمدآباد تحصن کرده است، نامه‌ای اعتراضی خطاب به مسئولین نوشته و خواستار آزادی و اطلاع از وضعیت فرزندش شده است.

در ادامه، متن کامل این نامه را به نقل از هرانا بخوانید:

“با سلام خدمت یکایک مسئولان محترم و مردم عزیز و گران‌قدر

اینجانب غلام‌قادر بزرگ‌زاده سومین روز است که در مسجد صالحین محمدآباد در اعتکاف هستم. پیش از این زیر تابلو سپاه سلمان تحصن کرده بودم که در چهارمین روز تحصن مرا بازداشت و با فشار روانی از من تعهد گرفتند که دیگر در مقابل تابلو سپاه تحصن نکنم و این نوع تحصن را جرم خواندند. گر چه هیچ شاهدی مبنی بر جرم بودنش نشان ندادند اما بنده پذیرفتم و دیگر در مقابل تابلو سپاه تحصن نکردم به شرط اینکه پسرم را آزاد کنند و به من نشان دهند و اجازه ملاقات زودهنگام بدهند، اما با گذشت یک هفته هیچ خبری نشد و پیگیری‌های من منجر به هیچ نتیجه‌ای نگشت.

هیچ کس پاسخگو نیست در حالی که بیش از یک ماه است پسرم بعد از بازداشت ناپیداست، او وقت بازداشت فایل صوتی پخش کرده که نشان می‌دهد ماموران امنیتی بازداشتش کردند. ماموران سپاه پذیرفتند که پیش آنهاست اما با پخش فیلمی سراسر نادرست، فیلمی از اعترافات زیر شکنجه و دیکته شده، یعنی همان چیزی که درست نیست و نگرانش بودیم و “از سناریو سازی” پرسیده بودیم را شکل دادند.

برخی از کانال‌های مجازی که از نوع نوشتارشان پیداست وابسته به ارگان مسئول بازداشت و بی‌خبری از پسرم هستند نیز علیه من و فرزندم مطالب سراسر دروغینی پخش می‌کنند.

بنده غلام‌قادر بزرگزاده فقط یک درخواست دارم، پسرم را به من نشان دهید. پسرم کجاست؟!

چرا قبول این درخواست طبیعی و این حق قانونی این‌قدر باید بر این ارگان‌ها سخت باشد که به جای رسیدگی به آن باید به دنبال تهمت‌تراشی و بهتان‌زنی باشند؟!

مگر با پسر من چکار کرده‌اند؟! چه بلایی سرش آورده‌اند؟ چه سناریوهایی علیه‌اش پیاده کردند؟!

بزرگش کردم که در پیری عصای دستم باشد و بود. چرا با بازداشت و اتهامات بی‌پایه و بی‌اساس باید من از حق پدری‌ام محروم باشم؟ بر اساس کدام قانون؟ کدام شرع؟ او فقط در یک تجمع کاملا مدنی و مسالمت‌آمیز شرکت کرده بود.

تاکید میکنم، من جز آزادی و دیدن پسرم هیچ نخواستم و نمی‌خواهم و فکر نمی‌کنم درخواست غیر قانونی و سنگینی باشد، عدم پذیرشش شک ما در خصوص همه نوع احتمالات دیگر تقویت می‌کند و باعث آزار روحی و روانی من و خانواده‌ام می‌شود.

لذا از یکایک مسئولان محترم و ارشد سپاه، دولت، نمایندگان مجلس، علمای بزرگوار و عموم مردم درخواست دارم به فریاد ما برسند.

حاج غلام قادر بزرگزاده

پدر عبدالله بزرگزاده بازداشت شده در تاریخ ۲۷ خرداد در تجمع حمایت از دختران ایرانشهر

۲۷ تیر ۹۷″

عبدالله بزرگزاده

گفتنی است، عبدالله بزرگزاده در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۷ در تجمع مدنی حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شد.

این تجمع در مقابل فرمانداری ایرانشهر پس از آن شکل گرفت که مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور این شهر خبر از تجاوز به ۴۱ دختر توسط یک باند دارای زر و زور خبر داد.

سپاه پاسداران طی هفته گذشته از بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی خبر داده بود و ویدیویی از اعترافات عبدالله بزرگزاده و ۶ نفر از افرادی که پس از تجمع روز یکشنبه ۲۷ خردادماه در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بودند، منتشر کرد.

همچنین بیش از یکصد فعال مدنی و مدافع حقوق بشر شناخته شده با انتشار بیانیه‌ای این رفتار دستگاه امنیتی را محکوم کرده و “خواهان آزادی فوری عبدالله بزرگزاده، شناسایی و مجازات متجاوزین به زنان و دختران و حمایت از قربانیان تجاوز در این منطقه” شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.