نماینده مجلس ایران در اعتراض به وضعیت اقتصادی تحصن کرد

چهارشنبه, 4ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در ایران در برابر هیات رئیسه مجلس دست به تحصن زده و گفته دلیل اقدامش اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور و مسائل استان خوزستان از جمله حمله مسلحانه اخیر در اهوازاست.

فردین فرمند، نماینده میانه در آذربایجان شرقی و از اعضای فراکسیون امید امروز چهارم مهرماه (بیست وششم سپتامبر) بلافاصله پس از رسمیت یافتن جلسه مجلس، به سوی جایگاه هیئت رئیسه رفت و به گزارش رسانه‌های ایران به برگزار نشدن جلسه ویژه در مجلس برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی و مسائل خوزستان اعتراض کرد.

جواد کریمی قدوسی از نمایندگان اصولگرای نزدیک به دفتر آیت الله خامنه ای، کاظم جلالی نماینده نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدرضا تابش نماینده نزدیک به اصلاح طلبان سعی در کنار آوردن فردین فرمند از برابر جایگاه هیات رئیسه داشتند.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه امروز را در دست داشت خطاب به آقای فرمند گفت که “از دولت، وزیر اطلاعات و مسئولان ذیربط دعوت می‌کنیم و نهایتا روز یکشنبه هفته آینده نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد” اما نماینده متحصن قانع نشد.

شماری از نمایندگان مجلس با صحبت با فردین فرمند خواستار پایان تحصن او شدند

خبرگزاری فارس می‌گوید در جریان این تحصن علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکر به نایب رئیس مجلس گفت که با ادامه تحصن آقای فرمند “ما تمرکز برای بررسی نداریم”.

پس از این تذکر، نائب رئیس مجلس از نماینده متحصن برای گفت و گو با هیات رئیسه دعوت کرد اما نتوانست آقای فرمند را قانع کند و او دوباره در پایین جایگاه هیات رئیسه به تحصن ادامه داد.

رسانه‌های ایران می گویند این بار گروهی از نمایندگان خوزستان وارد گفت و گو با آقای فرمند شدند و همزمان نایب رئیس مجلس اعلام کرد روز یکشنبه آینده مجلس جلسه غیرعلنی “درباره مسائل مهم کشور به ویژه اهواز” خواهد داشت.

پس از اعلام برنامه جلسه غیرعلنی، فردین فرمند به تحصن خاتمه داد و به صندلی خود نشست. خبرگزاری فارس می گوید این وضعیت حدود یک ساعت طول کشید.

تحصن در تاریخ مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه نیست و یکبار در پایان مجلس ششم و در اعتراض به رد صلاحیت گسترده نمایندگان مجلس ششم برای انتخابات دوره هفتم، شماری از نمایندگان برای روزها دست به تحصن در داخل مجلس زدند.

از زمان بالا گرفتن اعتراضات در شهرهای مختلف ایران و انتقاد از وضعیت بحران‌زده اقتصادی، گرانی و گزارش‌های مربوط به فساد مالی در میان مقام‌های حکومتی، اعتراضات کم سابقه‌ای هم از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

در هفته‌های اخیر پروانه سلحشوری و هاجر چنارانی دو نماینده مجلس نطق‌های کم‌سابقه‌ای در تاریخ مجلس شورای اسلامی ایراد کردند. خانم سلحشوری خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای خواستار کمک به یافتن راه حل برای “ابرچالش‌های ایران” شد و از نظامیان خواست به “پادگان‌ها برگردند.”

خانم چنارانی هم گفته بود گفته “ایران جنگ‌زده، طاعون زده، سیل زده یا ورشکسته نیست. بلکه خیانت‌زده است. جمعی خیانت می‌کنند و خائن هستند”.

پیش از آن هم علی مطهری نائب رئیس مجلس ایران “دلواپسانی” را که “با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود” مسئول وضعیت جاری کشور دانسته بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی از نمایندگان مجلس ایران وضعیت اقتصادی این کشور را نامطلوب خوانده اما همزمان از نمایندگان مجلس و همکاران خود انتقاد کرده بود که “هر چه از دهنشان درمی‌آید در مجلس به این نظام می‌گویند”.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.