اتحادیه آزاد کارگران ایران: اقدام مامورین امنیتی در تهدید اقوام جعفر عظیم زاده را قویا محکوم میکنیم

پنجشنبه, 3ام آبان, 1397
اندازه قلم متن

بعد از ظهر امروز دوم آبانماه دو مامور امنیتی لباس شخصی شهرستان شوط( منطقه آزاد ماکو) با مراجعه به درب منزل خانواده همسر جعفر عظیم زاده به آنان اعلام کردند چنانچه در صورت آمدن عظیم زاده به منزل ایشان به آنها اطلاع رسانی نکنند برایشان مشکل درست خواهند کرد.

این سومین مراجعه این ماموران به درب منزل خانواده همسر جعفر عظیم زاده در طول هفت ماه گذشته است.

اقدام به تهدید خانواده همسر جعفر عظیم زاده در حالیست که این فعال کارگری ساکن تهران است و از اسفند ماه سال ۹۵ به این طرف؛ هیچیک از نهادهای قانونی منجمله دادستانی تهران چه از طریق تماس تلفنی و چه بصورت ابلاغیه کتبی اقدام به احضار ایشان نکرده اند.

جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که بدلیل فعالیتهای صنفی مجموعا به ۱۷ سال زندان محکوم شده بود بدنبال تبرئه از حکم ۱۱ سال زندان در دادگاه تجدید نظر اراک، در حال حاضر با حکم شش سال زندان مواجه است.

عظیم زاده در آبانماه سال ۱۳۹۴ با اجرای این حکم به زندان رفت اما پس از تحمل نزدیک به هشت ماه حبس، همراه با معلم زندانی اسماعیل عبدی در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا با حمایتهای گسترده داخلی و بین المللی و وعده اعاده دادرسی پرونده اش آزاد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن تهدید اقوام جعفر عظیم زاده به ایجاد مشکل، مراجعه مامورین امنیتی به منزل خانواده همسر او را در راستای دور جدید اعمال فشار به فعالین صنفی و مدنی ارزیابی میکند و بدینوسیله با تاکید به حق کارگران و معلمان و دیگر اقشار مردم ایران برای دفاع از حقوق انسانی شان، خواهان پایان دادن به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و سیاسی، منع تعقیب قضایی فعالین جنبشهای عدالت طلبانه و آزادیخواهانه و آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان عقیدتی و صنفی و سیاسی از زندانهای کشور است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دوم آبانماه ۹۷


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.