مجتمع تجاری وابسته به سپاه مسیر متروی تهران را «سد کرد»

دوشنبه, 26ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

اطلس مال

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران خبر داد که دادن مجوز به پارکینگ شش طبقۀ مجتمع تجاری «اطلس‌مال» در شمال شرق تهران، و فرورفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد خط ۳ مترو به سمت نیاوران را کور کرده است.

مجتمع «اطلس‌مال» متعلق به بانک انصار وابسته به سپاه پاسداران است.

به گفته محسن پورسیدآقایی اکنون این خط به دلیل پیدا نشدن مسیر جایگزین، در ایستگاه نوبنیاد متوقف شده است.

معاون شهردار تهران معتقد است منافع مالی ساختمانی دخیل در ماجرا باعث شده این ساختمان در مسیر نقشه‌های مصوب مترو ساخته شود و عمق آن به اندازه‌ای باشد که دیگر نتوان مترو را در این بخش توسعه داد.

این در حالی است که این زمین قرار بوده پارکینگ نیاوران شود تا کمبود جای پارک در منطقه را جبران کند.

محسن پورسید آقایی در مصاحبه با وب‌سایت اسکان نیوز گفت که «هرچه تلاش‌شده» مسیر جایگزینی برای متروی شمال تهران پیدا نشده است.

پروژه «اطلس مال» در منطقه یک تهران یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های این گروه در سال‌های اخیر بوده است.

این پروژه با کاربری تجاری – اداری دارای ١٩ طبقه است که هشت طبقه آن اداری، چهار طبقه تجاری و یک طبقه رستوران و شش طبقه هم شامل پارکینگ است.​

این پروژه در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نیز مطرح شد.

همچنین ساخت این برج در نزدیکی کاخ‌موزه نیاوران که نمای این کاخ را محدود کرده اعتراض برخی کارشناسان و اعضای شورای شهر را به ‌همراه داشته است.

در همین حال محمد شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، پیش از این هشدار داده بود که گودبرداری عمیق این برج باعث ترک‌هایی در جنوب کاخ نیاوران شده است.

سعید محمد، مدیرعامل شرکت مجری این پروژه، اما این سخنان را رد کرده بود.

سعید محمد اخیرا به عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران منصوب شده است.

در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف بسیاری از پروژه‌های شهرداری به سپاه پاسداران واگذار و در ازای بخشی از هزینه ساخت آنها به این نهاد زمین و تراکم واگذار شده بود.

در همین حال در تیرماه سال ۹۳ تعدادی از اعضای این شورا به آقای قالیباف بابت «تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد تومانی با سپاه» اعتراض کردند.

سال ۹۳ تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و «هلدینگ یاس» به نمایندگی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران و به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی امضا شد.

روز ۱۷ تیر،محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، خبر داده بود که پرونده فساد مالی در «هلدینگ یاس»، یک شرکت طرف قرارداد با شهرداری تهران، با دستور رهبر جمهوری اسلامی توسط حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در حال پیگیری است.

او گفته بود که در این پرونده پنج نفر از جمله عیسی شریفی، قائم مقام محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران، بازداشت و تعدادی از آنها با وثیقه آزاد شده‌‌اند.

به گفته آقای هاشمی، از نظر شهرداری «هلدینگ یاس» حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، اما این شرکت این رقم بدهی را قبول ندارد.

با استفاده از وب‌سایت اسکان نیوز، خبرگزاری‌ ایسنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا / ا.م / پ.پ​

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.