پیام نوروزی مشترک چهار سازمان و حزب دموکرات، جمهوریخواه و ملی

سه شنبه, 28ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

پیام ۴ حزب و سازمان سیاسی به هم میهنان

به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۸ خورشیدی

هر روزتان نوروز، نوروزتان خجسته باد!

فرارسیدن عید نوروز ۱۳۹۸‌ را به همه‌ی هم‌میهنان گرامی در ایران و سراسر جهان تبریک می گوئیم.  مردم ایران از دیرباز در آغاز سال نو همواره آرزوی تغییر را در شادمانی نوروزی خود آشکار ساخته اند و روز اول سال و آغاز بهار را از پس هر زمستان جشن گرفته اند. نیاکان ما جشن نخستین روز بهار را به یکی از ماندگارترین سنت های تاریخی قرون تبدیل کرده اند؛ هر ساله در این روز، با نو کردن زندگی خود، امید و آرزوی تغییر و نوشدن در گذران اجتماعی را در سیمای بهار زنده نگاهداشته اند؛ با طبیعت همراه شده اند و آغاز فصل بهار را با امید به آینده ای بهتر گرامی داشته اند. طی چهل سال گذشته نیز، مردم کشور ما علیرغم همه‌ی نابسامانی‌ها، سال نو را با آرزوی پایان خشونت، سرکوب، زندان، فقر، بیکاری و با امید به گذار از زمستان تاریک استبداد مذهبی حاکم به یک جامعه‌ی آزاد و عادلانه آغاز کرده اند.

سالی که گذشت، سال، تشدید بحران اقتصادی و بازگشت تحریم ها، سال گرانی‌ سرسام‌آور، سال فشار اقتصادی و سیاسی بیشتر بر مردم کشور ما بود. سالی که در آن، ریال بی ارزش تر، دامنه‌ی فسادها و اختلاس‌ها گسترده تر شد. اعتراضات به شرائط دشوار زندگی، اخراج ها در مراکز تولیدی، عقب افتادن پرداخت دستمزدها، باز هم ادامه یافت. خواست‌های کارگران، معلمان بی پاسخ ماندند. فشار ها بر اقلیت های مذهبی و دگراندیشان افزایش یافت. اعدام های سیاسی ادامه پیدا کرد. مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش کارگری،کنشگران زیست محیطی، فعالان اتنیکی، فعالان صنفی معلمان،وکلا، دراویش، زنان، روزنامه‌نگاران، کنشگران سیاسی معترض و…  بازداشت و زندانی شدند. نسرین ستوده، سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، محمد رضا مهدوی،علی نجاتی و .. از آن جمله اند.

جمهوری اسلامی کشور را با ابر بحران های ساختاری، سیاسی و اقتصادی مواجه ساخته است و با سیاست خارجی ایدئولوژیک، تنش زا و «دشمن محور» خود امنیت کشور را به خطر انداخته‌است. در حالی که دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن به دنبال بهانه برای تشدید رویارویی با نظام جمهوری اسلامی هستند، مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی سرگرم دادن بهانه های لازم به دست آن ها هستند. از جمله اقدامات تحریک آمیز سپاه، تداوم دخالت نظامی در سوریه ، افزایش سطح تنش با اسرائیل و درگیرشدن در یمن.

ما امیدواریم که سال ۱۳۹۸ سال گشایش های جدید در همۀ عرصه ها برای مردم کشورمان باشد. سال آزادی زندانیان سیاسی، عقیدتی ،مدنی و مطبوعاتی، سال کاهش دامنه‌ی فقر و بیکاری در کشور باشد و استبداد نیز همچون زمستان طبیعت رخت بر بندد، چهره‌ی مردم میهن مان شکفته‌تر، خانه های دلشان از مهر و دوستی آکنده تر و زندگی آن ها از خوشبختی، سرشارتر شود. زندان ها، به تاریخ سپرده شود. نوزائی طبیعت با مبارزه مردم کشورمان برای رهایی از استبداد و نقض سیستماتیک حقوق بشر، درهم آمیزد. آرزومندیم بهار آزادی در کشور ما نیز فرارسد، تا زوال رنج‌هائی که برای دستیابی به دموکراسی و عدالت اجتماعی، بر مردم کشور ما هموار شده است، فرارسد و تلاش‌هائی که علیرغم کشتار،  زندان، شکنجه، تهدید و اعدام، هر روز افزون‌تر گشته اند، به مقصد نهائی نزدیک تر شود.

در آستانه‌ی سالی نو بار دیگر بر مبارزات خستگی ناپذیر زنان و مردان آزاده‌ای که در راه رهائی از استبداد و ایجاد جامعه ای آزاد و برخوردار از رفاه اجتماعی و کرامت انسانی تلاش می کنند، ارج می گذاریم؛ با فعالان سیاسی، مدنی، رسانه ای و عقیدتی در بند درود می فرستیم با خانواده‌های آنان اعلام همبستگی می کنیم؛ به یاد و خاطره‌ی جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی ادای احترام می کنیم؛ و برای همه‌ی هموطنان، نوروزی شاد و نهاری خجسته آرزو می کنیم. هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز باد!

هیئت های سیاسی – اجرائی

اتحاد جمهوری خواهان ایران

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

سازمان های جبهه ملی در خارج از کشور

همبستگی جمهوری خواهان ایران

 ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ – ۱۹ مارس ۲۰۱۹


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.