نماینده خوزستان نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها: بوی تعفن فاضلاب شهر اهواز را گرفته است

پنجشنبه, 22ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن
 وضعیت سدها پایدار اعلام شده است/ نیاز ضروری به پمپ‌های لجن‌کشبوی تعفن فاضلاب شهر اهواز را گرفته است/ وضعیت سدها پایدار اعلام شده است/ نیاز ضروری به پمپ‌های لجن‌کش

ایلنا – نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: اکنون نیاز فوری به پمپ‌های مکنده داریم که در جای جای مناطق اهواز قرار بگیرند و این فاضلاب را که باعث ایجاد بوی تعفن در شهر شده به سمت رودخانه تخلیه کنند.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت خوزستان گفت: آب کانال سلمان هنوز در غرب شهر اهواز در حال پیشروی است و مناطق عندو و ملاشیه را محاصره کرده است. نیروهای مردمی و جهادی در این مکان مستقر بوده و شکستگی که از سمت منطقه عندو به طول ۲۰۰ متر ایجاد شده بود را ترمیم می‌کنند.

وی افزود: از شب گذشته، شرکت نفت تجهیزاتی را به این منطقه وارد کرده و راه را به سمت شکستگی باز کردند. نیروها سعی می‌کنند به هر نحوی سیل‌‌بند منطقه را ترمیم کنند و ممکن است تا شب اگر آب پیشروی بیشتری نداشته باشد، بتوانند جلوی پیشروی آب را بگیرند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه آب از سمت شهر الهایی که در ۳۰ کیلومتری شمال غرب اهواز است، از جاده ترانزیتی اهواز – اندیمشک از سد کرخه وارد شهر شده است، اظهار داشت: آب سد دز به منطقه کیانشهر و ورزشگاه قدیر وارد شده که با ایجاد سیل‌‌بند از ورود بیشتر آب به کیانشهر، زردشت و منطقه ویژه اهواز جلوگیری شده است.

موسوی با بیان اینکه روز گذشته کانال چمران را نیز منفجر کردند، تصریح کرد: هنوز هم با این اقدام سرعت آب کم نشده و کماکان در حال پیشروی در مناطق عندو، ملاشیه است. نیروهای مردمی و امدادی با تجهیزات شرکت نفت و فولاد اهواز در حال انجام کار و تقویت سیل‌بندها هستند.

وی ادامه داد: مناطقی که آب وارد خیابان‌ها شده، مردم آن مناطق را تخلیه ولی مناطق دیگر هنوز مردم در حال مقاومت هستند. امدادهای مردمی در کنار دیگر امدادها در حال انجام این کارها هستند و سعی دارند با بستن خیابان‌ها از ورود آب به دیگر مناطق جلوگیری می‌‌کنند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیشترین امکانات و تجهیزات در بحث سیل‌‌بندها مربوط به شرکت نفت، شرکت ملی حفاری و فولاد اهواز است، خاطرنشان کرد: البته به امکانات بیشتری نیازمندیم. بحث دیگری که بسیار شهر را در وضعیت بحرانی قرار داده طغیان فاضلاب‌ها در مناطقی از جمله پردیس، کوی ملت، منطقه نادری به سمت باغ شیخ، کوی ملت به سمت پاستوریزه است.

موسوی اضافه کرد: پمپ‌هایی که در این مناطق کار می‌کنند، به دلیل اینکه قبلا در حالت عادی قرار داشتند فاضلاب را به راحتی داخل رودخانه تخلیه می‌کردند ولی در حال حاضر با این فشار زیاد آب نمی‌توانند فاضلاب را به سمت رودخانه هدایت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون نیاز فوری به پمپ‌های مکنده داریم که در جای جای مناطق اهواز قرار بگیرند و این فاضلاب را که باعث ایجاد بوی تعفن در شهر شده به سمت رودخانه تخلیه کنند، ابراز داشت: هنوز کمک چندانی از سوی استان‌های معین در این شهرستان صورت نگرفته است. یکی از اقلامی که اکنون بسیار مورد نیاز است، پمپ‌های لجن‌کشی است که بشود در همه جای شهر مستقر کرده و فاضلاب را به سمت رودخانه هدایت کنیم.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها یادآور شد: آخرین وضعیت سدها پایدار اعلام شده است. هم ورودی به سدها و هم خروجی آنها کمتر شده و این حجم آب تا بخواهد به مناطق حاشیه شهر اهواز و دیگر مناطق برسد، مانند سوسنگرد، حمیدیه، بستان حداقل سه روز طول خواهد کشید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.