بیانیه دوم/ درخواست ۱۴ تن از فعالین مدنی- سیاسی داخل کشور برای استعفای خامنه ای و تغییر قانون اساسی ایران

پنجشنبه, 30ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

تشریح بیانیه اول ۱۴ فعال مدنی و سیاسی و مطالبه‌گر استعفای رهبری

هموطنان گرامی

ما چهارده تن، بی‌هیچ واهمه و پروایی، جمهوری اسلامی را نظامی برآمده از قوانین استبدادی می‌دانیم و با نشانه رفتن دقیق مبانی و مظهر مفاسد این نظام که همانا «قانون اساسی» و جایگاه ولی‌فقیه و «رهبری» است، خواستار مطالبات بر حق خود و بخش وسیعی از مردم خویش هستیم!

به بیانی واضح‌تر، ما با کلیت این حکومت، حاکمیت، همه نهادها و قوای آن مخالفیم و معتقدیم هیچ راهی برای بازسازی و نوسازی این رژیم وجود ندارد.

ما چهارده تن، در پی «گذار کامل» و مسالمت‌آمیز از این رژیم «ایران ویران کن»، و در پی برپایی انتخاباتی آزاد هستیم.

ما نیز در آرزوی برخورداری حکومتی دموکراتیک و سکولار هستیم که اعلامیه جهانی حقوق بشر سر لوحه مجلس آینده‌اش برای تدوین و تبیین مدرن‌ترین قانون اساسی عصر حاضر باشد!

پس، آنچه که ما چهارده تن با انتشار نخستین بیانیه‌ی خویش در پی آن بوده و هستیم، یک مطالبه فراجناحی برای «عبور کامل» از نظام جمهوری اسلامی بوده و متعلق به همه آزادی‌خواهان راستین با هر گرایش سیاسی و عقیدتی است.

امضا کنندگان بیانیه اول:

۱- محمد ملکی                                                      
۲- گوهر عشقی (مادر شهید ستار بهشتی)             
۳- حوریه فرج‌زاده (خواهر شهید شهرام از شهدای ۸۸)
۴- هاشم خواستار
۵- محمد کریم‌بیگی (پدر مصطفی از شهدای ۸۸)   
۶- محمد نوری‌زاد       
۷- محمدرضا بیات 
۸- محمد مهدوی‌فر        
۹- کمال جعفری یزدی 
۱۰- زرتشت احمدی راغب
۱۱- رضا مهرگان
۱۲- عباس واحدیان شاهرودی
۱۳- محمد حسین سپهری 
۱۴- جواد لعل 

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. درود
    واقعن باز دود از کُنده بلند میشود
    درود بر ١۴ دلاور ایران که جان بر کف تمام ایران را می ستایند.

  2. ابراهیم افراسیابی ماسالی

    اگر چه نگاه دیکتاتور به اینگونه دیپلماسی ،نگاه از بالا به پایین است ، ولی برای ثبت در تاریخ میتوان گفت که زنان و مردانی آزاده در اوج خفقان دینی و دیکتاتوری نعلین خواستند که اتمام حجت با امامی کنند که مردم را ، زنها را ،مردان را ، درختان را ، طبیعت را ، آسمان را ، حیوانات را و در کل ایران را کود پای درخت ایدئولوژی کیش شخصیتی خویش کرد و اثباتی بود برای آنکه آنان که نفهمیده اند ، بدانند که مردم سالاری دینی اختراع اتاق فکر این تبهکاران توسط فاشیسم شیطانی دینی مدیریت میشود که نه تنها برای انسان ارزشی قائل نیست بلکه برای گفتگوی انسانی و دیالوگ و دیپلماسی هم ارزشی قائل نیست . چنین حکومتی با کشتار و خون آشناتر است و جواب قلم را با گلوله و خون میدهد . اندیشه ای که ترور پرورش میدهد و در خفا در مالیخولیای ذهن پریشان احوال خویش ، انسان را دشمن می پندارد، چگونه به این نامه نگاه میکند ؟ یا با پوزخند یا با گلوله و شکنجه . این نامه ۱۴ دلاور وطنی و شهیدان زنده این خاک برای ثبت در تاریخ است

  3. منم نفر پانزدهم