سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن در سوریه تلفات سنگینی را در برابر داعش متحمل شده و مواضع خود را ترک کرده‌اند

پنجشنبه, 24ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

media

گروه دولت اسلامی (داعش) حملات گسترده و شدیدی را در استان دیرالزور در شرق سوریه علیۀ نیروهای دولتی وفادار به رژیم بشار اسد، سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آنان آغاز کرده است.

گروه دولت اسلامی (داعش) حملات گسترده و شدیدی را در استان دیرالزور در شرق سوریه علیۀ نیروهای دولتی وفادار به رژیم بشار اسد، سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آنان آغاز کرده است. بگفتۀ یک منبع نظامی سوریه، در این نبردها شمار بسیاری از هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند و سپاه پاسداران در برابر شدت عملیات، مواضع خود را تخلیه کرده است.

گروه دولت اسلامی (داعش) که در هفته‌های اخیر حملات پراکنده‌ای را در استان دیرالزور در شرق سوریه سازمان داده بود، در روزهای اخیر عملیات خود علیۀ نیروهای دولتی سوریه، سپاه پاسدارانِ جمهوری اسلامی ایران و شبه نظامیان تحت حمایت تهران را شدت بخشیده و تلفات سنگینی بر آنان وارد کرده است.

بگزارش «دیده بان حقوق بشر سوریه» در نبردهای چند هفتۀ اخیر در برابر نیروهای داعش، سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن حداقل یکصد تن کشته و زخمی بر جای گذاشته و به سبب شدت حملات، مواضع گوناگون خود در اطراف شهر «بوکمال» در نزدیکی مرز عراق را تخلیه و ترک کرده‌اند.

بگزارش منابع نظامی سوری، عملیات گروه دولت اسلامی در هفته‌های اخیر بصورت مداوم جریان داشته و تقریباً روزی نیست که حملات تازه‌ای از سوی آنان علیه واحدهای دولتی و نیروهای حامی آنان صورت نگرفته باشد.

نفرات داعش که در پی حملات گستردۀ ائتلاف بین‌المللی و نیروهای تحت حمایت آنان و نیز بمباران‌های پیاپی روسیه و ارتش سوریه سال گذشته پراکنده شده و مراکز شهری را ترک کرده بودند، بر اساس گزارش‌های گوناگون در ماه‌های اخیر شبکۀ ارتباطی خود را بازسازی کرده و هم اینک هنوز در یک چهارم خاک سوریه در دو سوی رودخانۀ فرات حملات شدیدی علیه واحدهای دولتی و نیروهای حامی رژیم بشار اسد در غرب رودخانه و نیز علیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، در شرق این رودخانه سازمان می‌دهند.

وزارت دفاع آمریکا، در گزارش تازه‌ای که در اوایل ماه جاری مسیحی منتشر شد، با تاکید بر خودبازسازی نیروهای گروه دولت اسلامی، شمار آنها در سوریه و عراق را بین ١۴٠٠٠ تا ١٨٠٠٠ نفر ارزیابی کرد. این گزارش تاکید می‌کند که هر چند داعش خلافت بر سرزمین و سرزمین خلافت خود را از دست داده، اما «توانائی‌های شورشی و نظامی» خود را همچنان حفظ کرده است.

در همین حال، نبرد در شمال غربی سوریه در استان ادلب نیز میان نیروهای وفادار به رژیم و جهادگرایان غیرداعشی با شدت تمام همچنان ادامه دارد. در نبردهای روز گذشته، سه شنبه ١٣ اوت/ ٢٢ مرداد، بگزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، حداقل ۵٩ نفر از دو طرف کشته شده‌اند. این گزارش از ٣٠ کشته در میان شبه نظامیان مخالف رژیم و ٢٩ کشته در صفوف نیروها‌ی دولتی و حامی دولت یاد می کند.

نفرات گروه «حیات التحریر الشام»، شاخۀ پیشین القاعده در سوریه، بخش اعظم استان ادلب و سرزمین‌های حاشیۀ آنرا در کنترل خود دارد. در همین بخش از خاک سوریه گروه‌های جهادگرای کوچکتر دیگری نیز وجود دارند.

بگزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تنها در سه و ماه نیم اخیر، بیش از ٨١۶ غیرنظامی، حداقل ١٢٠٠ جهادگرای مسلح و شورشی و بیش از ١٠٠٠ تن از نفرات نیروهای دولتی و حامیان آنها در نبردهای جاری کشته شده‌اند. جنگ داخلی در سوریه تا کنون حداقل ٣٧٠٠٠٠ کشته به بار آورده است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.