علی باقری، فعال مدنی بازداشت شد

سه شنبه, 5ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی باقری، فعال مدنی شهرستان شازند، روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اراک منتقل شده است. گفته می شود بازداشت وی جهت اجرای حکم ۴ سال و شش ماه حبس تعزیری او بوده است. آقای باقری که از پاییز سال گذشته از بابت دوران محکومیت دیگر خود در زندان اراک به سر می برد در فروردین ماه سال جاری با شامل شدن عفو از این زندان آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۳ شهریورماه ۹۸، علی باقری، فعال مدنی شهرستان شازند بازداشت و روانه زندان اراک شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای باقری، بازداشت این فعال مدنی روز یکشنبه و پس از اینکه به همراه همسر خود از یک فروشگاه خارج می شدند توسط ۴ تن از مامورین نیروهای امنیتی صورت گرفته است. بازداشت وی در ارتباط با اجرای حکم حبس ۴ سال و شش ماه او بوده است در حالی که بنا به تشخیص پزشک آقای باقری به دلیل فشار خون بالا تحمل حبس را نداشته و باید مدام تحت نظر پزشک باشد.

بر اساس دادنامه شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ علی باقری از بابت اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی” به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۴ سال و شش ماه در ارتباط با وی قابل اجرا بوده است.

وی در مرحله بدوی در این پرونده به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس تعزیری، “توهین به رهبری” به ۱ سال حبس تعزیری و “کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

لازم به ذکر است علی باقری که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود در بخش اول این پرونده نیز به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و در تاریخ ۲۵ آذرماه سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۵ فروردین ماه با شامل شدن عفو از این زندان آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.