اسرائیل تصاویر کارخانه موشک‌های نقطه‌زن سپاه و حزب‌الله را منتشر کرد

پنجشنبه, 14ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

isr_090419.jpg

ایران اینترنشنال – اسرائیل، حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که یک کارخانه موشک‌های نقطه‌زن را در دره بقاع در شرق لبنان ساخته‌اند.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای همراه با تصاویر ماهواره‌ای، اعلام کرد که گروه حزب‌الله لبنان به کمک ایران تجهیزات پیشرفته‌ای را به یک کارخانه تسلیحات در نزدیکی روستای نبی‌شیت در دره بقاع با هدف ایجاد خط تولید موشک‌های نقطه‌زن منتقل کرد‌ه‌اند.

همچنین ارتش اسرائیل اضافه کرد که حزب‌الله در یک اقدام پیش‌گیرانه، بخشی از تجهیزات خود را به «مراکز غیرنظامی» در بیروت منتقل کرده تا از حملات اسرائیل در امان باشند.

اسرائیل به فارسی @IsraelPersian
 

ارتش اسرائیل با انتشار این تصاویر، سایتی که توسط حزب‌الله لبنان و با سازماندهی رژیم ایران در لبنان تاسیس شده را فاش ساخت. این سایت بخشی از طرح تولید سلاح دقیق است و اخیرا در این سایت فعالیت‌هایی شناسایی شده که حاکی از راه‌اندازی آن به عنوان محل تولید موشک‌های دقیق است.

View image on TwitterView image on Twitter
۱۵۵ people are talking about this
 
 

پیشتر اسرائیل در حمله‌ صبح یکشنبه سوم شهریور ماه به جنوب بیروت، یکی از بخش‌های مرکزی و حساس برنامه‌ موشکی حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد.

در این حمله یک دستگاه مخلوط‌کن صنعتی به وزن حدود هشت تُن آسیب دید – دستگاهی که از آن برای تولید سوخت پیشران لازم برای بهبود عملکرد موتور موشک و افزایش دقت آن استفاده می‌شود – و به‌طور موقت در منطقه‌‌‌ای تحت کنترل حزب‌الله در محله‌ شیعه‌نشین ضاحیه (در حومه‌ جنوب بیروت) نگهداری می‌شد.

تنش‌های اخیر میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تاکنون بی‌سابقه است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.