واکنش دو نماینده مجلس نسبت به درگذشت سحر خدایاری

سه شنبه, 19ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن


پروانه سلحشوری : همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به خبر درگذشت “دختر عاشق فوتبال” که خودسوزی کرده و دیروز درگذشت در توییتر خود نوشت: “او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم.”

خبر خودسوزی و درگذشت این زن جوان عاشق فوتبال و هوادار تیم استقلال تهران در مقابل دادگاه، همدردی بسیاری را برانگیخته است.

در یادداشتی که نماینده مجلس ایران منتشر کرد: ‘ظلم دیکتاتوری به جامعه مان سایه انداخته و ککمان نمی‌گزد’

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران کاغذ یادداشتی را در توییتر منتشر کرد و نوشت: “دیشب در مراسم شب عاشورا، در حالی‌که از فکر متهمانی که زیر بازجویی‌ مجبور به اعتراف به گناه ناکرده‌ی ترور شدند، بغض در گلویم فشرده شده بود، دو جوان نزدم آمدند که چه نشسته‌ای! در حالی‌که کارگران هفت تپه و دانشجویان بی‌گناه در زندانند؟ یکی از آنها یادداشت زیر را به من داد.”

در یادداشتی که او منتشر کرده با اشاره به عزاداری های شب عاشورا آمده که امشب که از ستم و جفا حرف می‌زنیم، همین اطراف خودمان حق مظلومین به راحتی پایمال شده و ظلم دیکتاتوری به جامعه مان سایه انداخته و ککمان نمی‌گزد.”

“به راستی وقتی دانشجویان و کارگران به دلیل صحبت از حق و عدالت در زندان اند، عزاداری ما گناه کاران بدون توجه به آنها مورد قبول خواهد بود؟”

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.