اسباب شرمندگیِ پزشکان!

یکشنبه, 19ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

masoodnoghrehkarدکتر علی اکبر ولایتی، یکی از اصلی ترین مهره های ” کابینه‌ی بیت رهبری” و کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوریِ حکومت اسلامی، که مورد حمایت ” حزب مؤتلفه اسلامی” (۱) و چندین حزب ودارو دسته دیگرنیزهست، پزشک متخصص اطفال، و دارای فوق تخصص بیماری های عفونی ِ اطفال از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا ست . ولایتی پس ازانقلاب بهمن مدتی معاون وزارت بهداری شد. در دوره اول مجلس به نمایندگی از طرف مردم تهران انتخاب شد و سپس به مدت شانزده سال- در دوره های ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای و هاشمی رفسنجانی – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بود. ولایتی علاوه بر ده ها عنوان و مقام ریز و درشت در حکومت اسلامی ، از سال ۱۳۷۶ به عنوان مشاور خامنه ای در امور بین المللی بر گزیده شد. درصدر شعارها و برنامه‌ی انتخاباتی دکترعلی اکبر ولایتی دو نکته‌ی حیرت انگیز به چشم می خورد، یکی” اخلاق مداری” ایشان و دیگری قول ” درمان رایگان” به مردم .(۲)

اخلاق‌مداری

اخلاق مداری از شعارهای اصلی انتخاباتی دکتر ولایتی ست، وی با طرح اینکه ” نگاه ما با دو شعار و دو محور اخلاق مداری و ثبات در تصمیم گیری و مدیریت ها ست”، در باب اخلاق مورد نظرش گفته است: ” مردم ما اخلاق حسنه را دوست دارند و اگر کسی از رقبا یا هواداران، اهانتی به ما بکنند ، این اهانت بی پاسخ خواهند ماند”، “…حتی اگر دیگران به قصد تخریب درباره من مطالبی بگویند، من پاسخ نمی دهم و رفتار من ایجابی خواهد بود نه سلبی. باید سازنده عمل کنیم، نه اینکه تخریب کنیم…” . دکتر ولایتی با چنین ژستی خواسته بگوید که صاحب صفت ” منجیه” ی تساهل ورواداری ست تا به این وسیله رقبای “بی اخلاق”ِ انتخاباتی‌ پس زند و به گونه‌ای اخلاقی به هدفش، که رئیس جمهور شدن است، برسد.

در حکومت اسلامی شگفت نیست ” پرمدرک ترین و تحصیل کرده ترین سیاستمدار”اش از اخلاق خُلق دروغگوئی و فریبکاری بهره برده باشد، ورذیلت و دگراندیشی ستیزی منشأ کردار زشت اش باشد، اخلاق مداری که به عنوان یک تروریست و جانی با اتهام مشارکت در چند قتل و ترور سیاسی تحت پیگرد قانونی ست. و طبیعی ست وقتی امام و پیشوای حکومتی اهل خدعه و ریا، و دگراندیش ستیزی و دگراندیش کُشی باشد ، پیروان‌اش ازاین بهتر از آب در نخواهند آمد. سالیانی ست آشکارشده است که در دورانی که این تحصیلکرده‌ی اخلاق مدارِ مسلمان مسؤلیت وزارت امور خارجه را به عهده داشت، سفارت خانه های اش پایگاه های شکنجه و قتل و ترور دگراندیشان و مخالفان حکومت اسلامی در خارج از کشور بودند. اسناد و شواهد موجود در رابطه با کشتار ده ها تن ازدگراندیشان و مخالفان حکومت اسلامی در خارج از ایران، به ویژه قتل دکتر شاپور بختیار و همکارش سروش کتیبه در پاریس , ترور دکترعبدالرحمان قاسملو و همراهان اش در وین، کشتار میکونوس ِ برلین و مثله کردن هنرمند گرانقدر فریدون فرخزاد درشهر بن، کمترین جای تردید در نقش ولایتی و سفارت خانه های تحت مسؤلیت اش در این کشتارهای سبعانه باقی نگذاشته است. پس از آنکه دادگاه برلین، طی نزدیک به ۴ سال بررسی مدارک و شواهد و شهادت ده‌ها نفر از کسانی که به انحاء محتلف در جریان قتل های کافه میکونوس قراد داشتند، به این نتیجه رسید که فرمان قتل توسط سید علی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی صادرشده و علی فلاحیان وزیر اطلاعات و امنیت و علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه ماموراجرای آن بوده اند، ” اخلاق مدار” صبور واهل مدارا به گونه ای اخلاقی جنایت اش توجیه و اسلامیزه کرده و می کند، وی ” در جمع تظاهر کنندگان مشهدی که از توهین های وارده توسط دستگاه قضایی آلمان به مقدسات نظام اسلامی ایران ابراز انزجار می‌کردند”، اقدام متظاهرین را ” نشانه شهامت دینی مردم و احترام آنان به شعائر اسلامی توصیف کرد”. ولایتی، که مستند ومستدل نشان داده شده است در کشتار میکونوس دست داشته است، و به جرم مشارکت در قتل تحت پیگرد قانونی ست ، گفته است: ” …ایران انتظار دارد مقامات آلمان برای جبران بی احترامی که به ایران شده، تلاش کنند…بی شک نفوذ صهیونیسم در پس پرده این اقدام دادستان آلمان در اهانت به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، نهفته است”.(۳)

اخلاق مدار صبور و اهل مدارا که در معرکه‌ی انتخاباتی تبلیغ می کند :”باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشیم”، با تشبث به دروغی شرم آور، در باره ی هزاران قربانی ِ کشتاربزرگ سال ۶۷ نیز گفته است:
«…در این کشور کسانی که (اقدام به مبارزهٔ مسلحانه می‌کنند) باید کشته شوند و این قانون است… زندانیانی که در این ماه‌های اخیر اعدام شده‌اند مجاهدین خلق بوده‌اند که سعی داشتند به داخل ایران پیشروی کنند. سایر اعدام شدگان نیز به قتل شخصیت‌های سیاسی اعتراف کرده بودند.» (۴)

ولایتی، این ” خاک پای رهبری “، علاوه بر مشارکت در جنایت علیه بشریت، قلم شکنی و دشمنی آشکار با آزادی اندیشه و بیان و قلم نیز پیشه کرده است. برای نمونه می توان عملکرد ضد دموکراتیک او در انجمن قلم مسلمانان، به ویژه در رابطه با اخراج محمد نوری زاد عضو این” انجمن قلم “، که انتقاد هائی به آیت الله خامنه ای و دولت احمدی نژاد داشت،اشاره کرد. ولایتی در مقام رئیس هیأت مدیره این انجمن گفته است:
“انجمن قلم در رابطه با مسائل عقیدتی خودش با هیچکس رو دربایستی ندارد و لذا وقتی یکی از اعضای ما که در هفته‌های اخیر به خط انحراف رفت انجمن او را اخراج کرد و تعارف نداریم. …”(۵) .محمد نوری زاد پس ازاخراج از این انجمن قلم مسلمانان دستگیر، زندانی و شکنجه شد.

“درمان رایگان”

دکتر ولایتی در اعلام برنامه‌هایش برای حل مشگلاتِ” نظام سلامت” قول داده است که با تصویب برنامه ششم توسعه، درمان را برای مردم رایگان خواهد کرد. حتی اگر این امر محال پذیرفته شود که ولایتی بسانِ امام‌اش اهل خدعه و ریا، و وعده های ” مجانی و رایگان” کردن های آن موجودِ به قول ولایتی ” قله بیداری اسلامی” نیست، با توجه به واقعیت ها و شرایطی که میهن ما به سر می برد، قول و وعده‌‌ی درمان رایگان غیرممکن وغیرعملی ست. چنین ادعا و قولی با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و دولت، ساختمان اقتصادی و خدماتی ناهماهنگ ،فقدان ارتباط منطقی میان بخش خصوصی و دولتی به ویژه در عرصه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش پزشکی ، و وضعیت اسفبار و ناهنجارِ تولید صنایع داروئی و وسائل پزشکی و واردات و توزیع دارو و کالا و وسائل مورد نیاز بیمارستان ها و در مانگاه های خصوصی ، آشفتگی در نظام بهداشتی و درمانی و پزشکی، تحریم های اقتصادی و…غیر واقعی و مردم فریبانه است. خودِ ولایتی در” مناظره های انتخاباتی ” اش از دهان‌اش در رفته است که: “…. در حوزه سلامت برای کاهش هزینه های بیمار استفاده از فناوری اطلاعات یکی از اقدامات مهم زیربنایی خواهد بود. بر اساس این برنامه شبکه سلامت در سراسر کشور، پزشک خانواده و سیستم ارجاع باید تصویب شود و امکانات پزشکی در سراسر ایران ایجاد شود…..بیمه ای که من برای ایرانیان در نظر گرفته ام متکی به توسعه شبکه الکترونیکی خواهد بود و سلامت رایگان را برای ایرانیان به ارمغان می آورد…..هم اکنون دفترچه بیمه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه بیماران تقبل می کند….مردم از جیبشان حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه بیماری خود را پرداخت می کنند اما این میزان باید به ۳۰ درصد برسد….بیمه سلامت ایرانیان جایگزین بیمه های نیم بندی خواهد شد که هم اکنون وجود دارد. در اجلاس اخیر تشخیص مصلحت نظام نیز طرحی برای اصلاح تعرفه ها عنوان شده است تا بتوانیم این خدمات را طبق قانون به سمت خدمات رایگان پیش ببریم…. پرونده الکترونیکی سلامت می تواند به صورت یکپارچه تمامی اطلاعات آحاد جامعه را در اختیار نظام سلامت کشور قرار دهد….این موضوع یکی از کارهای درازمدت است. در انتهای برنامه پنجم توسعه مقرر شده است پولی که مردم برای هزینه درمان پرداخت می‌کنند ۳۰ درصد باشد در حالی که اکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد است…..طبق بندهای ۳۲ و ۳۸ برنامه پنجم توسعه بیمه یکپارچه سلامت باید تاسیس و بیمه‌های ناقص جمع شود…..اگر در انتهای برنامه پنجم ما به جایی برسیم که ۳۰ درصد از هزینه‌های درمان را مردم پرداخت کنند، در برنامه‌های بعد این درصد نیز به صفر خواهد رسید.”

یکبار دیگر این متن را بخوانید تا معنای به روز شده ی وعده های خمینی وار را دریابید ، ولایتی وعده ” بیمه ای متکی به شبکه الکترونیکی که سلامت رایگان به ارمغان می آورد” می دهد، “…که البته کار دراز مدتی ست که اگر در برنامه ی پنجم به جایی برسیم که ۳۰ درصد از هزینه‌های درمان را مردم پرداخت کنند در برنامه‌های بعد این در صد نیز به صفر خواهد رسید و….”

البته در کنار وعده و وعیدهای ” خاک ِ پای رهبری”،حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معترضانه اعلام کرده است: ” سهم پرداخت مردم از هزینه‌های درمان ۵۴ درصد است و بیمه‌ها فقط ۲۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. هزینه‌های درمانی بالا باعث کسری بودجه خانوار شده است و در بعضی مواقع به علت بی‌پولی جان مردم به خطر افتاده است. همچنین چندی پیش نیز وزیر بهداشت و درمان از به دوش کشیدن ۷۰ درصد هزینه‌های درمان توسط مردم پرده برداشت. …دولت تا به حال در تامین ارز برای داروهای وارداتی ناتوان بوده است و همچنین بودجه تخصیصی به بخش سلامت را در بودجه‌های عمرانی خرج کرده است. بودجه بیماریهای صعب‌العلاج نیز به اندازه ۵۰ درصد کاهش یافته است. هم‌اکنون بیمارستانهای سراسر کشور و مراکز درمانی بایستی خود به تهیه لوازم نگهداری از بیمار مبادرت ورزند. تهیه ملحفه، تخت و نگهداری ساختمان‌ها از جمله این موارد است. همچنین دولت اعلام کرده است که حقوق پرسنل بیمارستان‌ها باید از طریق محل درآمد بیمارستان‌ها پرداخت شود. طرح پزشک خانواده نیز به دلیل کمبود بودجه و البته نظام بوروکراسی سخت و درگیری بیمه‌ها با وزارت بهداشت به داستان «شاید برای وقتی دیگر» تبدیل شده. ….بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۳۰ میلیون دلار برای تامین داروهای وارداتی ارز تخصیص داده شده است که این رقم با برآورد ۲میلیارد دلاری خود وزارت فاصله بسیار دارد، ضمن اینکه ۴ ماه به پایان سال بیشتر باقی نمانده است که این موضوع شایان عدم برنامه‌ریزی مناسب در عرصه نیازهای دارویی است…..”

با توجه به آنچه ها که حتی خودِ حضرات می گویند، پرسش این خواهد بود که آیا مردمی که ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه ی درمانی خود را پرداخت می کنند و رنج زندگی در آن دیار می کشند، به وعده ‌ی “درمان رایگان” دکتر ولایتی اعتماد خواهند کرد و به این شارلاتان رای خواهند داد؟ .دکتر ولایتی با این دست ژست های اخلاق مدارانه و وعده های انتخاباتی به روشنی نشان داده است به اندیشه و کردارِ امام‌اش- که “قله بیداری اسلامی” می پندارش-، یعنی به تجلی خدعه، دروغگویی و عوامفریبی نزدیک تر شده است، و خلاف ادعای اش نه سیاست را خوب فهم کرده و نه از زندگی و تاریخ درس گرفته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع:
۱- حمایت حزب مؤتلفه از ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری/
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920312000554
۲- پایگاه اطلاع رسانی ولایتی
http://velayati.ir
۳- کتاب بررسی روابط ایران و آلمان – مرکز تحقیقات استراتژیک
۴- روزنامه فرانسوی لوپوئن ۱۷ بهمن ۶۷
۵- تارنمای سردبیر، ۱۳ دی ماه ۱۳۸۸
http://www.sardabir.com/?p=14068
– تابناک، دکتر علی‌اکبر ولایتی، در برنامه « دو قدم مانده به صبح»، خاطراتی از دوران دفاع مقدس و مسأله آزادی خرمشهر ،۴ خرداد ۱۳۸۹
– تارنمای ” علی اکبر ولایتی “.
– مسعود، نقره کار، پزشک جنایتکار؟!/ http://news.gooya.com/politics/archives/2011/10/129569.php
– مسعود، نقره کار، جنایتکاران تحصیلکرده:
/http://news.gooya.com/politics/archives/2009/03/085710print.php
مسعود، نقره‌کار، پزشکان و سیاست/ http://news.gooya.com/politics/archives/2010/11/113689print.php
مسعود، نقره‌کار، بحرالعلوم و” اصحاب قلم” / http://news.gooya.com/culture/archives/067586.php

مسعود نقره‌کار

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.