اعتراضات کارگری در آذرآب اراک با بازداشت ۲۱ کارگر

سه شنبه, 30ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

دادستان اراک تأیید کرده است که ۲۱ نفر از کارگران در جریان اعتراضات دستگیر شده‌اند. کارگران واحد صنعتی آذرآب، مانند کارگران هپکو، خواستار دریافت کامل حقوق و مزایای خود هستند.

    
Iran Streik der Arbeiter bei AzarAb Industries (ILNA)

عباس قاسمی، دادستان اراک، تأیید کرده است که در جریان اعتراضات کارگران آذرآب در روز یکشنبه ۲۸ مهرماه (۲۰ اکتبر) ۲۱ نفر از کارگران کارخانه بازداشت شدند. او همچنین از درگیری میان کارگران با نیروهای امنیتی سخن گفته است.

دادستان اراک کارگران را به “بستن ریل و ایجاد وقفه در حرکت قطار” را “کار ناشایستی” دانسته که از سوی کارگران سر زده است.

دادستان اراک تصریح کرده است: «کارگران آذرآب حق دارند و مطالبات آنان نیز مطالبات به حقی است، اما باید از مسیر قانونی خود پیگیری شود».

کارگران آذرآب اراک از مدتها پیش حقوق و مزایای خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند.

پیش از این کارگران مجتمع صنعتی هپکو نیز در جریان مطالبه حقوق عقب‌مانده خود با قهر و سرکوب نیروی انتظامی روبرو شدند.

در جریان اعتراضات در مجتمع صنعتی هپکو روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور، کارگران در اعتراض به چند ماه حقوق عقب‌افتاده تحصن کردند و ریل راه آهن مسیر شمال – جنوب را بستند. این تحصن با هجوم  ماموران “یگان ضربت” ناجا از هم پاشید. معترضان باتوم خوردند و سر و دست‌شان شکست. ۲۸ نفر بازداشت شدند و ۱۵ نفر روانه بیمارستان. گفته میشود که هنوز چند نفر از کارگران هپکو در بازداشت هستند.

در همین رابطه به گزارش خبرگزاری کارگری ایلنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در صد و چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری استان مرکزی برگزار شد، تصریح کرد: «یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «در استان مرکزی ۲۷۳۹ واحد صنعتی فعال داریم. ۴۰ واحد در شرایط بحرانی و حقوق عقب‌افتاده هستند».

شریعتمداری “ریشه اصلی مشکل آذرآب” را در خصوصی‌سازی دانسته، می‌گوید: «کارگر آذرآب امروز می‌خواهد که مالکیت کارخانه‌ای که در آن کار می‌کند، روشن باشد. کارگر می‌خواهد بداند که آینده‌اش در خطر نیست».

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.