پیام تسلیت الهه امیرانتظام به‌مناسبت درگذشت اعظم طالقانی

پنجشنبه, 9ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

اعظم ظالقانی

«الهه میزانی (امیرانتظام) »، همسر «عباس امیرانتظام» معاون نخست وزیر و سخن‏گوی دولت موقت «مهدی بازرگان» به مناسبت درگذشت «اعظم طالقانی»، فرزند آیت‌الله محمود طالقانی با انتشار پیامی ضمن تقدیر از زحمات او در راه برابری‌خواهی این فقدان را به خانواده آیت‌الله طالقانی و سایر وابستگان او تسلیت گفت. الهه امیرانتظام در این پیام از تلاش‌های اعظم طالقانی برای آموزش مبارزه بی خشونت علیه تبعیض‌های جنسیتی در نظام حاکم سخن گفته و دربخشی از آن نوشته است: « ایشان بخاطر خدمات شایان، انکارناپذیر، و تاثیر گذارشان در عرصه هاى  فرهنگی و نشر و قلم بدون شک روشنگر راه نسل هایی خواهد بود که سازندگان ایران فرداى ما هستند.»

الهه امیرانتظام

همسر الهه امیرانتظام  به اتهام «جاسوسی برای امریکا»، در دادگاهی ابتدا با حکم اعدام روبه ‏رو شد و سپس حبس ابد گرفت و تا پایان عمرش امکان دیدار فرزندانش که در خارج از ایران زندگی می‌کردند برایش فراهم نشد. الهه امیرانتظام در همه سال‌هایی که همسرش در بند و حصر بود همواره در کنار او حضور داشت. متن کامل پیام او را در ادامه بخوانید:

به نام خالق هستی
یار و یاوری دیگر از میان ما رخت بر بست و سبکبال به سوی خالق اش شتافت. ما ماندیم با عرصه ای تنگ تر از همیشه برای تلاش در راه پیمودن راه دشوار آزادی و آزادگی!.
با اندوه فراوان درگذشت تاسف بار بانو اعظم طالقانی را به فرزندان برومند ایشان، و خانواده های معزز طالقانی، اقتصاد، و بسته نگار و  یکایک یاران،  دوستان ، و هم اندیشان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح این بانوی بزرگوار  و مبارز  صلح جو آرامش و آمرزش و برای بازماندگان محترم شان صبوری و سلامتی آرزومندم.

جاى پاى تلاش هاى بیوقفه بانو اعظم طالقانى، نه فقط به دلیل اینکه دخت عزیز مبارزى خدا شناس و میهن دوست و مبارزى خستگى ناپذیر همچون زنده یاد آیت اله.. سید محمود طالقانى بوده و در مکتب آن بزرگوار درس مبارزه به دور از خشونت ، و نیز احترام به کرامت انسانى توام با فرهیختگى نواندیشانه را آموختند، بلکه بخاطر خدمات شایان، انکارناپذیر، و تاثیر گذارشان در عرصه هاى  فرهنگی و نشر و قلم بدون شک روشنگر راه نسل هایی خواهد بود که سازندگان ایران فرداى ما هستند.
نام و یادشان‌ ماندگار و خاطره تلاش های قابل تقدیرشان جاودانه باد
الهه امیرانتظام
تهران- نهم آبان ماه هزار و سیصد و نود و هشت

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.