خامنه‌ای درباره اعتراضات آبان ۹۸: توطئه‌ عمیق وسیع بسیار خطرناکی، نابود شد

چهارشنبه, 6ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

در سخنرانی امروز آیت الله خامنه ای فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند

در سخنرانی امروز آیت الله خامنه ای فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند

آیت الله علی خامنه‌ای، با گروهی از فرماندهان و شبه‌نظامیان بسیج دیدار و درباره اعتراضات اخیر که با افزایش قیمت بنزین آغاز شد، اظهار نظر کرده است.

آقای خامنه‌ای گفته “یک توطئه‌ عمیق وسیع بسیار خطرناکی که آن‌همه پول خرج آن شده بود به وسیله مردم نابود شد”.

رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز ششم آذر (بیست و هفتم نوامبر) گفته “زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند. حرکت تخریب، شرارت و آدمکشی که به‌ واسطه‌ قضیه‌ بنزین فکر کردند فرصت پیدا شده و لشکر خود را وارد کردند. این حرکت به ‌وسیله ‌مردم نابود شد”.

به دنبال افزایش قیمت بنزین و اصرار مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای تصمیم خود، در برخی از شهرهای ایران تجمعات اعتراضی شکل گرفت که بر اساس گزارش ها به شکل گسترده ای سرکوب شد.

سازمان عفو بین الملل در تازه ترین برآورد خود گزارش کرده که شمار کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران به دست‌کم ۱۴۳ نفر رسیده است.

حداقل تعداد کشته شده ها در اعتراضات اخیر ایران

عفو بین‌الملل گفته آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، با “اشرار” خواندن معترضان، به نیروهای امنیتی برای سرکوب شدید “چراغ سبز” نشان داده است.

درباره سرکوب اعتراضات، آیت الله خامنه ای در اظهارات امروز خود گفته “نیروی انتظامی، بسیج و سپاه وارد میدان شدند و در مواجهه‌ سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند لکن کاری که ملت در این یک هفته‌ قبل کردند، از هر حرکت میدانی بالاتر و مهمتر بود”. اشاره آقای خامنه‌ای، به راهپیمایی های طرفداران حکومت در حمایت از جمهوری اسلامی ایران است که در چند شهر ایران برگزار شده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته “آن دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی که پشت مانیتورها نشسته‌اند می‌فهمد که این حرکت یعنی چه. آنها تودهنی می‌خورند و وادار به عقب‌نشینی می‌شوند”.

همزمان با سرکوب گسترده، مقام های امنیتی دولت، برای کنترل دامنه اعتراضات، به شکل بی‌سابقه ای اینترنت سراسری ایران را قطع کردند و به این وضعیت به مدت بیش از یک هفته ادامه دادند. در حال حاضر اینترنت در ایران به طور کامل وصل نشده و شهروندان ایرانی دسترسی محدودتری از قبل از افزایش قیمت بنزین به اینترنت دارند. اینترنت موبایل هم هنوز وصل نشده است.

اظهارات امروز آیت الله خامنه ای به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج انجام شده است. در این دیدار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.