عقب‌نشینی سپاه پاسداران از یک تهدید جنجالی علیه اسرائیل

پنجشنبه, 21ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران گفت اظهارات اخیر مرتضی قربانی، که رسانه‌های ایران او را «مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران» معرفی کرده‌اند، «تحریف و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته است».

رمضان‌ شریف، روز چهارشنبه ۲۰ آذر، گفت که «با توجه به بررسی‌های به عمل آمده» آنچه قربانی گفت «در واقع پاسخگویی به اسرائیل با ابزارها و ظرفیت‌های متنوع موجود در اختیار» بوده است.

قربانی روز دوشنبه ۱۸ آذر گفته بود: «رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.»

اما الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان، روز سه‌شنبه، اعلام کرد که اگر این اظهارات درست باشد، «تاسف‌آور، غیرقابل قبول و در تضاد با حاکمیت ملی لبنان» است.

او در توییتی با اشاره به «رابطه دوستانه» تهران و بیروت نوشت: «ضربه به استقلال تصمیم‌گیری لبنان به هر شکلی، مجاز نیست.»

اکنون سخنگوی سپاه پاسداران، رسانه‌ها را در این زمینه مقصر دانسته و از «اصحاب رسانه» خواسته که «در تنظیم خبرهای حوزه دفاعی و امنیتی» دقت بیشتری کنند.

او گفت که مرتضی قربانی «در حال حاضر در سمت مشاور فرمانده کل سپاه فعالیتی نداشته و در عرصه‌های دیگر در نیروهای مسلح» در حال فعالیت است.

او توضیحاتی دقیق‌تری درباره سمت قربانی ارائه نکرد.

اظهارات اخیر قربانی در واکنش به اظهارات روزهای اخیر چند مقام‌ دولت اسرائیل علیه جمهوری اسلامی است.

در حالی که وزیر خارجه اسراییل در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی تاکید کرد که اسراییل گزینه نظامی علیه ایران را کنار نگذاشته، نفتالی بنت، وزیر دفاع اسراییل نیز به ایران هشدار داد که «سوریه ویتنام شما خواهد شد».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.