سه مخالف حجاب اجباری هر کدام به پنج سال و نیم حبس قطعی محکوم شدند

چهارشنبه, 16ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

از راست مژگان کشاورز، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی

از راست مژگان کشاورز، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی

دادگاه تجدیدنظر یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، از فعالان مخالف حجاب اجباری را به ۵ سال و ۶ ماه زندان محکوم کرده است.

امیر رئیسیان، وکیل این متهمان با اعلام این خبر گفت “شعبه۵۴ دادگاه تجدیدنظر، حکم حبس قابل اجرا (مجازات اشد) خانم‌ها یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز را به اتهام تشویق به فساد و فحشا به ۵ سال و ۶ ماه کاهش داده است.

این سه متهم پیش از دستگیری ویدئویی منتشر کرده بودند که در مترو بدون روسری در روز زن به زنان گل می‌دادند. یاسمن آریانی دختر منیره عربشاهی است.

نیروی انتظامی یاسمن آریانی و منیره عربشاهی را فروردین ماه امسال بازداشت کرده بود. آنها پس از بازداشت به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

یک ماه بعد، نیروهای امنیتی مژگان کشاورز را هم در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند.

آقای رئیسیان پیشتر گفته بود “در جریان این پرونده، نه در مرحله بازپرسی در دادسرا و نه در جلسات دادگاه به هیچ عنوان اجازه ورود به وکلا داده نشد”.

در دو سال گذشته شمار دیگری از زنان معترض به حجاب اجباری از جمله فرشته دیدنی و صبا کردافشاری بازداشت شده بودند.

تنها در بهمن سال ۱۳۹۶ پلیس تهران اعلام کرد ٢٩ زنی را که در اعتراض به حجاب اجباری در این شهر روسری‌های خود را برداشته‌ بودند بازداشت کرده است.

این بازداشت‌ها پس از آن آغاز شد که ویدا موحد دی ماه ۱۳۹۶ روی سکویی در تقاطع خیابان انقلاب و وصال در مرکز تهران روسری سفید خود را از سر برداشت و با نصب آن روی شاخه‌ای که در دست داشت، اعتراض خود را به حجاب اجباری در ایران نشان داد. با انتشار تصاویر خانم موحد، شماری از زنان و مردان در تهران و شهرهای دیگر با الهام از او، روسری را مانند پرچم سر چوب زدند و در معابر شهری بر روی سکویی ایستادند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.