اعتراض باکو به تهران در پی ارسال سوخت و غذا به قره‌باغ

جمعه, 29ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

جمهوری آذربایجان در پی انتشار گزارش‌هایی از ارسال فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی توسط جمهوری اسلامی به اراضی اشغال شده خود، قره‌باغ کوهستانی، اعتراض کرد.

خلف خلف‌اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی تماس‌های تلفنی با همتای ایرانی خود عباس عراقچی و همچنین جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در باکو، نسبت به گزارش‌ها پیرامون ارسال کامیون‌های سوخت و غذا به قره‌باغ کوهستانی اظهار نگرانی کرد و اعتراض نمود.

به گزارش سایت رسمی وزارت خارجه آذربایجان، آقای عراقچی و جهانگیرزاده این موضوع را انکار کردند. با اینحال، تصاویر و ویدیوهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی ارمنستان منتشر شده که نشان می‌دهد کامیون‌های ایرانی در قره‌باغ کوهستانی صف کشیده‌اند.

در یکی از این ویدیوها، شهروند قره‌باغ کوهستانی در کنار کامیون‌های ایرانی اعتراض می‌کند که «در ایران ویروس کرونا طغیان کرده و این راننده‌های ایرانی ویروس را به قره‌باغ کوهستانی می‌آورند».

وی مقامات رسمی را متهم کرده که به خاطر منافع شخصی و تجاری خود جان مردم را به خطر می‌اندازند.

ارسال سوخت و غذا از ایران به قره‌باغ کوهستانی در حالی است که آذربایجان یک ماه پیش برای کمک به جمهوری اسلامی برای مبارزه با کرونا ۵ میلیون دلار کمک کرد.

قره‌باغ کوهستانی حدود سه دهه است که در اشغال ارمنستان است و دولت خودخوانده آن به غیر از ارمنستان، از طرف هیچ دولتی به رسمیت شناخته نشده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.