دادگاه تجدیدنظر؛ فرخ فروزان، وکیل دادگستری به حبس و محرومیت از وکالت محکوم شد

سه شنبه, 6ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدیدنظر استان البرز فرخ فروزان، وکیل دادگستری را به ۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد. این محکومیت به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است. آقای فروزان در مرحله بدوی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان البرز فرخ فروزان، وکیل دادگستری را به حبس محکوم کرد.

براساس این حکم که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به مستشاری رحمان شعبانی و رسول کرم پور صادر و ابلاغ شده است، آقای فروزان از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. این محکومیت به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.

هرانا پیشتر از محکومیت پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر هم پرونده‌ای آقای فروزان به محکومیت مشابه خبر داده بود.

آقای فروزان پیشتر در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

فرخ فروزان به همراه پیام درفشان دیگر وکیل دادگستری در تاریخ ۹ شهریورماه ۱۳۹۷ و در منزل خانواده آرش کیخسروی که آن زمان در بازداشت و در زندان تهران بزرگ بسر می‌برد بازداشت و در تاریخ ۱۵ شهریورماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.