علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری بازداشت شد

دوشنبه, 19ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

علی مجتهدزاده، وکیلی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را برعهده دارد بازداشت شد. او در آخرین توییتش خواسته بود تا پرونده‌های قضایی قضاتی که به اتهام فساد دستگیر شده‌اند بازبینی شوند.

    
Iran Ali Mojtahedzadeh Porträt (etemadonline)

اعتماد آنلاین امروز دوشنبه (۱۹ خرداد) به نقل از برخی از فعالان سیاسی از بازداشت علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری خبر داده است. طبق این گزارش مجتهدزاده پس از چندساعت جست‌وجوی خانه‌اش و ضبط وسائل شخصی‌اش توسط مأموران، بازداشت و به دادسرای اوین برده شده است.

مقامات رسمی هنوز واکنشی نسبت به بازداشت این وکیل دادگستری نشان نداده و توضیحی در این باره ارائه نداده‌اند.

مجتهدزاده وکالت برخی متهمان سیاسی را بر عهده گرفته بود. او همچنین شامگاه یکشنبه (۱۸ خرداد) پیامی در شبکه توئیتر در باره “قاضیان فاسد” در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

این وکیل دادگستری در توییت خود نوشته بود: «پرونده هایی که تحقیقات و صدور قرارشان توسط قضات فاسد از جمله قاسم‌زاده و منصوری صورت گرفته، می‌بایست مورد بازبینی قرار گیرد و کسانی که  بواسطه اعمال نفوذ تیم اکبر‌طبری در دستگاه قضا حقشان ضایع شده باید حق اعاده دادرسی داشته وخسارتشان جبران شود».

حسین تاج، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق بشری در ایران در انتقاد و اعتراض به بازداشت مجتهدزاده پیامی در شبکه توییتر به انتشار رسانده و “برخوردهایی اینچنینی را غیرقابل قبول” دانست.

Hosein Taj حسین تاج@hosein_taj

با شناختی که طی این سالها از دارم؛
او یک وکیل و انسان شریف است که سعی کرده درچارچوب قانون و انصاف فعالیت کند و نسبت‌ به موکلین خود متعهد است.
برخوردهای اینچنینی مطلقاً مقبول نیست
امیدوارم نهاد امنیتی و قضایی هرچه سریعتر نمایند. https://twitter.com/miladalavii/status/1269887081498755072 

Milad Alavi@miladalavii

تادیروز چشم امید بچه‌ها به #علی_مجتهدزاده و مجتهدزاده‌ها بود که در کمال شرافت و بدون هیچ چشم داشتی در سختی و مشکلات کنارمان بودندحالا اماخبر رسیده صبح امروز ماموران بعداز تفتیش اموال و وسایل شخصی‌اش او را #بازداشت کرده و به دادسرای اوین منتقل کرده‌اند.
از رنجی که می‌بریم…

View image on Twitter
See Hosein Taj حسین تاج’s other Tweets
از: دویچه وله

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.