گودبرداری در بافت تاریخی یزد به برج‌های قدیمی شهر آسیب زد

سه شنبه, 20ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

در بافت – اطلاعات.نت Ettelaat.net

مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، با تایید گزارش‌ها درباره آسیب دیدن بافت قدیمی شهر یزد، از شکایت به مقام‌های قضایی خبر داده است. با این حال، این شکایت مربوط به اصل تخریب در این منطقه تاریخی نیست و فقط به چگونگی تخریب آن اعتراض دارد.

در حالی که ایلنا از تخریب یک خانه در بافت قدیم یزد خبر داده، فاطمی، روز دوشنبه به این خبرگزاری گفت: «آنچه در خصوص خانه‌ای قدیمی متصل به حصار و باروی قدیم، واقع در پشت بازار شازده فاضل در جریان است، تخریب نیست بلکه گودبرداری است.»

او ادامه داد: «این خانه بیش از سه دهه پیش تخریب شده بود. از آنجا که در بخش حصار بافت تاریخی در خندق مجوز گودبرداری داده می‌شود، از این رو مجوزهای لازم به مالک داده شد. اما تخلفی که صورت گرفته از آن جهت است که مالک به جای آنکه گودبرداری را بر اساس ضوابط موجود با، بیل و کلنگ و به قول معروف با دست انجام دهد، با استفاده از ماشین‌آلات سنگین انجام داده. از این‌رو به دلیل آسیبی که از این طریق به بافت وارد کرده، از او به مراجع قانونی شکایت کردیم.»

به گزارش ایلنا، در روزهای تعطیل و غیرتعطیل، جلوی چشم مردم و با استفاده از ماشین‌های سنگین خانه را خراب کرده و بار کرده و از راسته بازار قدیم بیرون برده‌اند.

این خبرگزاری اضافه کرد، از آثار ویرانه می‌توان فهمید، فضاهای داخل برج بزرگ خشتی هم ویران شده و اکنون برج در خطر جدی قرار دارد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.