رجز‌خوانی فرماندهان سپاه برای آمریکایی‌ها

جمعه, 13ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

«هر اقدامی از سوی دشمن با کوبنده ترین حرکت پاسخ داده می‌شود»

حسن سلامی (نفر دوم از سمت چپ) و علی حاتمی، وزیر دفاع (نفر سوم از راست) در مراسم رونمایی از قایق‌های تندروی سپاه در بندرعباس، ۲۸ مه- IRANIAN DEFENCE MINISTRY / AFP

چند روزی‌ست که مقامات سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی زبان به تهدید نیروهای آمریکایی گشودند و از هر بهانه‌ای بهره می‌گیرند تا آتش خشم کلام خود را علنی کنند.

امروز، پنج‌شنبه ۱۲تیرماه فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفته «هر اقدامی از سوی دشمن با کوبنده ترین حرکت و به موقع و به لحظه پاسخ داده می‌شود».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس غلامشاهی که در در مراسم یادبود مسافران هواپیمای مسافربری ایران که در سال ۱۳۶۷ به وسیله نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه سرنگون شد، حضور یافته بود، مدعی شد که «ایران امروز در اوج قله افتخار عظمت قرار دارد و اگر استکبار و به‌ویژه آمریکا نگاه چپی به جمهوری اسلامی داشته باشد پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد».

دو روز پیش بود که حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران، که شهره است که رجز‌خوانی و سخنان جنگ‌طلبانه ادعا کرده بود که «ما در شرایط تحریم و مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کردند، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را شکست دادیم؛ امروز که آنان دچار مشکلات اساسی هستند و می‌توانیم آنها را با شکست های سریالی بیشتری مواجه کنیم».

سلامی با اشاره به تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و زمزمه‌های تمدید این تحریم از سوی آمریکا به‌خصوص بعد از جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شده بود که «ما امروز در هیچ یک از سیستم‌های تسلیحاتی در نیروی زمینی سپاه به خارجی‌ها وابستگی نداریم و به مرحله خوداتکایی و استقلال رسیده‌ایم».

سپاه نیوز به نقل از فرمانده کل سپاه پاسداران نوشته بود که «در شرایطی که تحت تحریم های تسلیحاتی جهانی و وجود دشمنانی واقعی همچون آمریکا به سر می بریم، مرتفع کردن نیازهای حوزه دفاعی با بهره گیری از توان و ظرفیت های بومی در دستور کار قرار گرفته است».

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود «سیستم‌های غافلگیرکننده» خواهیم بود گفته «نیروی زمینی ما امروز غافلگیری فناورانه را در دستور کار قرار داده است تا در برابر فناوری‌های روز کمبودی احساس نشود».

این درحالی‌ست که نماینده بریتانیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر دست داشتن نیروهای ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، از نقش نیروهای سپاه پاسدارن در ایجاد ناامنی در منطقه گفته بود و تاکید کرده بود که برای بریتانیا مسجل شده که منشاء حملات به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ادبیات فرماندهان سپاه در رجزخوانی در حرف‌های روز گذشته حسن روحانی هم مشهود بود. رئیس جمهور ایران یک‌روز پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که «ممکن است آمریکایی‌ها در محاسباتشان بگویند که در اقتصاد موفقیت‌هایی بدست آورده‌ایم و توانستیم ایران را تحت فشار مضاعف قرار دهیم، اما قطعاً از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی در این مدّت بارها و بارها با شکست مواجه شده‌اند و دیروز هم باز نوعی شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود».

روز گذشته، محسن رضایی، از فرماندهان سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با نوشتن توئیتی هم‌سو با روایت آغشته به رجز‌خوانی فرماندهان سپاه مدعی شد که «شکست آمریکا در شورای امنیت را نشانه‌ای از افول آمریکا دانست».

به نوشته محسن رضایی «شکست آمریکا در شورای امنیت، تنها به دلیل بی‌منطق بودن ترامپ نیست بلکه نشانه ای از افول آمریکا هم هست».

روز گذشته بود که نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از تلاش برای به رای گذاشتن قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت که «ایالات‌متحده از هر ابزاری برای تمدید این تحریم‌ها استفاده می‌کند».

تحریم تسلیحاتی ایران ۲۷ مهرماه به پایان می‌رسد. روسیه و چین که متحدان جمهوری اسلامی هستند با طرح تمدید تسلیحاتی ایران به شدت مخالف هستند.

روز گذشته وزیر خارجه آمریکا گفته بود که «اگر به ایران اجازه داده شود که از روسیه و چین سلاح بخرد، غیرنظامیان بیشتری به دست نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی کشته خواهند شد.»

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.