انفجار ‘مهیب’ در کارگاهی در جنوب تهران ۲ کشته و ۳ زخمی در پی داشت

سه شنبه, 17ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

انفجار در اوایل بامداد هفدهم تیرماه به وقت محلی در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران رخ داده است

انفجار در اوایل بامداد هفدهم تیرماه به وقت محلی در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران رخ داده است

بر اثر انفجاری که در کارگاهی در باقرشهر در جنوب تهران و در نزدیکی کهریزک رخ داد دو نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

انفجار در اوایل بامداد روز سه‌شنبه هفدهم تیرماه (هفتم ژوئیه) رخ داد. بر اساس گزارش‌ها صدای انفجار “مهیب” بوده است.

امین بابایی بخشدار کهریزک گفته است که علت انفجار “بی‌احتیاطی کارگران کارگاه پرکننده کپسول اکسیژن” بوده است.

این مقام محلی گفته شدت انفجار به حدی بالا بوده که دیوارهای کارخانه مجار محل انفجار که متعلق به کارخانه ساپیاپرس بوده، تخریب شده است.

باقرشهر یک شهرک صنعتی در جنوب تهران است. آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران در این منطقه، در حدود سه سال پیش باعث مرگ چهار نفر شده بود.

انفجار در کارگاه کپسول اکسیژن باقرشهر یک هفته پس از انفجار در کلینیکی در شمال تهران روی داده که بر اثر آن ۱۹ نفر کشته شدند. یکی از دلایل این انفجار ها مربوط به کپسول های اکسیژن عنوان شده اما تحقیقات بیشتر به گفته منابع پلیسی و قضایی در جریان است.

در همین خصوص آقای هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، با ابراز تاسف از حادثه مرگبار انفجار در کلینیک شمال تهران از جلسه اضطراری امروز شورای شهر خبر داده و گفته شورا برای دسته‌بندی ساختمان‌ها از نظر ایمنی طرحی در نظر گرفته است. رئیس شورای شهر تهران خواستار همکاری قوه قضائیه با شهرداری برای اجرای این طرح در آینده شده است.

رئیس شورای شهر تهران پیش از این گفته بود “در وقوع این حادثه وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک ساختمان مسؤولیت‌هایی داشته‌اند که باید هر کدام پاسخگوی عملکردشان باشند”.

آقای هاشمی گفته بود “بعد از حادثه پلاسکو، ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل رفع شود” اما “فقط ۲۰۰ ساختمان ایمن شده است و ۳ هزار ساختمان هم در مسیر ایمن سازی قرار دارند اما ۲۹ هزار ساختمان هیچ اقدامی انجام نداده‌اند”.

ساختمان پلاسکو یک مرکز بزرگ تجاری در مرکز تهران و در اختیار بنیاد مستضعفان بود که در جریان آتش سوزی در سال ۱۳۹۵ به طور کامل فروریخت. دولت ایران علت حادثه را رعایت نشدن مقررات ایمنی در آن اعلام کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفته “مردم باید بدانند که آیا ساختمانی که قصد ورود به آن را دارند ایمن هست یا خیر”.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.