ایندیپندنت فارسی: اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران آماده می‌شود

پنجشنبه, 9ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

خرید تانکر‌های سوخت‌رسان تنها می‌تواند برای دستیابی به یک هدف باشد؛ ایران

اسرائیل هم‌اکنون حدود ۱۶ فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ در اختیار دارد-JACK GUEZ / AFP

اسرائیل اولین گام‌ها را برای دستیابی به هواپیماهای سوخت‌رسان غول‌پیکر از ایالات‌متحده برداشته است. این خرید نظامی، توانایی نیروی هوایی اسرائیل را در هدف قرار دادن اهداف دوردست افزایش می‌دهد، خصوصاً با توجه به تانکرهای فرسوده‌ای که در حال حاضر در اختیار دارد.وب‌سایت آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی در مورد این خرید نظامی نوشت: «ما می‌دانیم که دلیل تمایل اسرائیلی‌ها برای در اختیار گرفتن این هواپیماهای سوخت‌رسان چیست. تأمین سوخت هواپیماهای اف-۳۵ برای رسیدن به ایران.»

اسرائیل هم‌اکنون حدود ۱۶ فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ در اختیار دارد. برخی منابع مدعی هستند که این هواپیماها برای حمله به مواضع سپاه قدس و نیروهای نیابتی ایران در سوریه استفاده می‌شوند. دولت اسرائیل این اخبار را تایید و یا تکذیب نکرده است.

هواپیماهای اف-۳۵ شعاع عملیاتی حداکثر ۱۲۷۷ کیلیومتری دارند. این در حالی است که اسرائیل چنانچه وارد درگیری نظامی با ایران شود برای رسیدن به اهداف نظامی‌اش نمی‌تواند از این هواپیما بدون سوخترسانی در میانه مسیر استفاده کند.

اطلاعات این گزارش حاکی از آن است که مدرن‌ترین جنگنده‌های جهان با نام «شبح» علاوه بر تانکرهای سوخت، توانایی نیروی هوایی اسرائیل را در بمباران اهداف دوردست تقویت می‌کنند.

در ادامه نوشته شده است که «اگر اسرائیل بخواهد ایران را بمباران کند، دولت آمریکا این کار را برایش راحت‌تر کرده است.»

وزارت امور خارجه آمریکا درخواست اسرائیل را برای خرید هشت فروند هواپیمای سوخت‌رسان KC45E پگاسوس که به‌عنوان یک ایستگاه سوخت‌گیری هوایی فعالیت می‌کنند، تأیید کرده است.

این توافق نظامی شامل دستیابی به تجهیزات، قطعات یدکی و آموزش به ارزش ۲٫۴ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود نخستین هواپیما در سال ۲۰۲۳ در اختیار اسرائیل قرار بگیرد.

اسرائیل به‌عنوان متحد واشنگتن در خاورمیانه این خرید نظامی را در راستای «سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات‌متحده» دانسته چرا که «این خرید‌ها ظرفیت نظامی اسرائیل را تقویت می‌کند.»

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.