کرونا جان ۲۱۲ نفر دیگر را در ایران گرفت، ۱۷۰ شهر در وضعیت قرمز

سه شنبه, 14ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

در ادامه کشتار سه‌رقمی ویروس کرونا در ایران، در ۲۴ ساعت گذشته بار دیگر ۲۱۲ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود همچنین خبر داد که هم‌اکنون ۱۷۰ شهرستان در ایران در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته سیما سادات لاری، در حال حاضر نزدیک به ۳۱۵ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلایند و شمار قربانیان آن نیز به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

به‌رغم افزایش هر روزه بیماران و قربانیان، بسیاری حتی از میان مقامات جمهوری اسلامی به آمار رسمی وزارت بهداشت به دیده شک می‌نگرند و معتقدند که آمار واقعی بسیار بیشتر است.

به گفته خانم لاری،‌ بیش از ۲۷۲ هزار نفر تاکنون از بیماری کووید خلاص شده‌اند، اما از سوی دیگر در حال حاضر ۴۱۳۲ نفر «در وضعیت شدید این بیماری» قرار دارند.

او ادامه داد: «باید توجه کرد که در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.»

از: رادیو فردا

*****

ابتلای ۸۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد به کرونا

حسین محسن‌زاده، مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از ابتلای ۸۰ نفر از کارکنان این بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال شرق کشور به کرونا خبر داد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت که مجموع کارکنان شاغل در این بیمارستان در تمام بخش‌ها اعم از کادر درمانی، پزشک، پرستار و پشتیبانی حدود ۵۰۰ نفر است که ۸۰ نفر از این تعداد به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته محسن‌زاده تاکنون بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک به صورت سرپایی با علائمی شبیه به کرونا در این بیمارستان پذیرش شده و بیش از ۳۷۰ نفر از این کودکان بستری شده‌اند.

مدیر بیمارستان اکبر مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور میانگین روزانه سه تا چهار کودک جدید مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می‌شوند، گفت که مرگ ومیر کودکان مبتلا به کرونا کم و بیشتر در کودکان با ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای رخ می‌دهد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.