زندانیان سیاسی مبتلا به کرونا در اوین:‌ شرایط بهداشتی زندان وحشتناک است

پنجشنبه, 23ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به نقل از اسماعیل عبدی،‌ امیرسالار داوودی و جعفر عظیم‌زاده،‌ سه زندانی سیاسی مبتلا به کرونا در اوین،‌ وضعیت بهداشتی زندان را «وحشتناک» توصیف کرده و از کنار هم قرار دادن مبتلایان و سایر زندانیان خبر داده است.

عظیم‌زاده،‌ رییس اتحادیه آزاد کارگران،‌ روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه در تماس تلفنی با این شورا اشاره کرد که با وجود مثبت شدن آزمایش کرونای او در روز ۱۹ مردادماه و انتقال به بخش بهداری،‌ چند روز بعد پزشکان دوباره به او گفته‌اند پاسخ آزمایش منفی بوده و او را به بند و میان زندانیان بازگرداندند.

او گفت: «ما که تستمان منفی اعلام شده با آنان که تستشان مثبت اعلام شده با هم بر سر یک سفره زندگی کرده‌ایم و هیچ کنترلی هم در کار نبوده است.»

این زندانی سیاسی قرنطینه و آزمایش گرفتن از زندانیان سیاسی را «بازی امنیتی و خطرناک» خواند.

داوودی،‌ وکیل دادگستری، نیز در این تماس از رعایت نشدن پروتکل‌های وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: «مشکل ما در زندان مدیریت چندگانه مسئولان زندان است. از یک طرف ما را در قرنطینه نگهداری می‌کنند،‌ از طرف دیگر ماسک به ما نمی‌دهند.»

او نیز تایید کرد: «افراد مبتلا بین ما زندگی می‌کنند.»

پیشتر کانال خبری «امتداد» روز دوشنبه از ابتلای ۱۲ نفر از زندانیان مستقر در اندرزگاه هشت زندان اوین، از جمله شماری از زندانیان سیاسی، به کرونا و نگرانی خانواده‌های آنان و فعالان مدنی در این زمینه خبر داده بود.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.