رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران آشکارا امارات را تهدید کرد

یکشنبه, 26ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

محمد باقری گفته که هر اتفاقی در خلیج فارس بیافتد و امنیت ایران را به مخاطره بیاندازد، ایران آن را از چشم امارات می‌بیند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است که این کشور رویکرد خود را نسبت به امارات تغییر می‌دهد.    

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

واکنش تند مسئولان سیاسی و نظامی ایران نسبت به پیمان صلح و  همکاری‌های مشترک بین اسرائیل و امارات متحده عربی همچنان ادامه دارد.

پیش از آن حسن‌روحانی، رئیس جمهور و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، امارات را تلویحا تهدید کرده و خواستار تجدید نظر امارات در مناسبات خود با اسرائیل شده بودند. اکنون، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، امارات متحده عربی را تهدید کرده است.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امضای توافق صلح و همکاری بین  اسرائیل و امارات متحده عربی را “مصیبتی بزرگ” ارزیابی کرده است.

خبرگزاری “تسنیم” روز یکشنبه ۲۶ مرداد (۱۶ اوت) به نقل  از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امضای توافق‌نامه صلح بین دو کشور اسرائیل و امارات متحده عربی را تهدیدی برای “امنیت ملی جمهوری اسلامی” دانسته و به نقل از او نوشته است: «امنیت ملی ایران دچار خدشه شود، تحمل نمی‌کنیم.»

باقری در نشست “هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهای نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی” که در محل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار می‌شد پیمان صلح امضا شده بین اسرائیل و امارات متحد عربی را “مصیبتی بزرگ” ارزیابی کرده و نسبت به آن ابراز “تاسف و تاثر فوق‌العاده” کرده است.

بازتاب بین‌المللی اظهارات باقری

رئیس  ستاد کل نیروهای مسلح ایران امضای توافق صلح بین امارات و اسرائیل را “وقاحت تمام” از سوی یکی “از همسایگان جمهوری اسلامی” دانسته است.

محمد باقری در عین حال اعلام کرده است که «رویکرد ملت ایران به  این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد.»

امضای یکی از قراردادهای همکاری اسرائیل و امارات، ۱۶ اوت ۲۰۲۰

امضای یکی از قراردادهای همکاری اسرائیل و امارات، ۱۶ اوت ۲۰۲۰

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امارات متحده عربی را تهدید کرده است که «چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هر چند اندک شود، ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.»

او از امارات متحده عربی خواسته است پیش از “دیر شدن” در این تصمیم خود تجدید نظر کند. باقری این پیمان را به زیان امنیت منطقه و امارات متحده عربی دانسته است.

باید یادآور شد که اظهارات محمد باقری و تهدید امارات از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سرعت بازتابی بین‌المللی داشته و توسط خبرگزاری‌ها باز نشر شده است.

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با انتشار یک پست توییتری بخشی از مسئولیت گرایش امارات و کشورهای عربی به سوی اسرائیل را برعهده ایران دانسته و نوشته است: «در برقراری رابطه امارات با اسرائیل، ما نیز مقصر بوده‌ایم. عرب‌ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل سوق داده‌ایم. نمونه آن: آتش زدن سفارت عربستان.»

سخنان علی مطهری در شرایطی منتشر می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز با اظهارات تند خود از سیاست نزدیکی امارات با اسرائیل انتقاد کرده بودند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.