شهرداری تهران هنوز برنامه‌ای برای جمع‌آوری زباله‌های کووید «ارائه نکرده‌ است»

پرسنل بهداشتی در حال ضد عفونی یک ایستگاه اتوبوس در تهران

پرسنل بهداشتی در حال ضد عفونی یک ایستگاه اتوبوس در تهران

اداره محیط زیست انسانی استان تهران می گوید با وجود گذشت ماه‌ها از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، شهرداری تهران هنوز برنامه‌ای برای جمع‌آوری پسماند ابزارهای حفاظتی از ویروس ارائه نکرده‌است.

رئیس اداره محیط زیست انسانی تهران به خبرگزاری ایسنا گفته «هنوز برنامه‌ای برای تعبیه مخازن زباله جداگانه و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی از سوی شهرداری و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار دریافت نکرده‌ایم».

پسماندها و زباله‌های ابزارهای حفاظتی و دیگر زباله‌هایی که ویروس کرونا ارتباط پیدا می‌کنند، از مسائلی هستند که در کشورهای مختلف و در روند همه‌گیری نگرانی‌های گسترده‌ای را سبب شده‌اند. برخی کشورها برای رها کردن پسماند‌هایی مانند ماسک یا دستکش، جریمه‌های نقدی در نظر گرفته‌اند.

فاطمه اکبرپور، رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران، پیشنهاد کرده‌است برای جمع‌آوری این زباله‌ها سطل‌های جداگانه‌‌ای به خانواده‌های پایتخت تحویل داده شود. اما او تاکید کره به‌دلیل جمعیت بسیار زیاد ساکن تهران، هر برنامه‌ای در این زمینه دشوار خواهد بود.

با این همه خانم اکبرپور می‌گوید «به یک برنامه‌ریزی هوشمند و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماند» برای این کار نیاز است.

او همچنین از شهروندان خواسته پسماندهای کرونایی را در کیسه‌های زباله جداگانه قرار دهند و آن را خوب ببندند تا برای پاک‌بان‌ها و مسئولان جمع‌آوری پسماندها مشکلی پیش نیاید.

فاطمه اکبرپور می‌گوید در حال حاضر «همچون گذشته پسماندهای کرونایی در مخازن شهری تخلیه و جمع‌آوری می‌شوند» و مخازن جداگانه‌ای نیز برای دفع تجهیزات حفاظتی در پایتخت وجود ندارد.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل