انتقال نوید افکاری به مکانی نامعلوم؛ کتک زدن حبیب و وحید افکاری و انتقال آنان به «بند ارشاد»

شنبه, 15ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، نیروهای امنیتی پنجشنبه شب حبیب و وحید افکاری را کتک زده‌‌ و به «بند ارشاد» زندان عادل‌آباد شیراز که از آن به عنوان مکانی برای «تنبیه زندانیان» یاد می‌شود، منتقل کرده‌اند.

اطلاعات ایران اینترنشنال همچنین حاکی از آن است که نوید افکاری نیز به مکان نامعلومی منتقل شده و خانواده‌اش از وضعیت او بی‌خبرند.

در همین حال حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، در مصاحبه با کانال تلگرامی امتداد خبر داد که این سه برادر به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

پیشتر، مهدی محمودیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نیز در توییتی نوشته بود که نوید افکاری شامگاه پنجشنبه از زندان خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

او روز شنبه ۱۵ شهریور در حساب توییترش نوشت: «درحالی که برادران افکاری در بندهایی جداگانه در زندان شیراز نگهداری می‌شوند، پنجشنبه ساعت نزدیک ۹ شب، نوید افکاری از بند خود خارج و به مکانی نامعلومی منتقل شده است.»

محمودیان همچنین خبر داد که ارتباط وحید افکاری نیز از روز گذشته قطع شده است.

به نوشته این فعال سیاسی، حبیب افکاری برادر دیگر نوید افکاری که قرار بود طبق برنامه هفتگی با خانواده‌اش دیدار کند، از ملاقات محروم و به محلی نامعلومی منتقل شده است.

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۱۳۹۷ در شیراز که به اعدام محکوم شده است، در فایلی صوتی از شکنجه خود در دوره زندان سخن گفته است. وحید افکاری نیز حکم زندان طولانی‌مدت گرفته است.

نوید و وحید افکاری اتهاماتشان را رد کرده‌اند. آنها که از دو سال قبل در بازداشت هستند، پیشتر با ارسال فایل‌های صوتی از زندان اعلام کرده بودند که برای پذیرش این اتهام در دو سال بازداشت به انواع مختلف مورد  شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

نوید افکاری در این فایل صوتی با بیان این‌که «من از ابتدای دستگیری‌ام بی‌گناهی‌ام را فریاد زدم»، گفته است که در دوره بازداشت «هفته‌ها توی زیر زمین انفرادی» و «ساعت‌ها آویزان بودن به سقف اتاق شکنجه» بوده و به طور مداوم با روش «پلاستیک کشیدن به سر» از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تحت شکنجه قرار گرفته است دو مامور آگاهی به نام‌های «ستوان عباسی و زارع مویدی با لوله آهنی و باتوم» ساعت‌ها او را شکنجه کرده و دستش را شکستند.

صدور حکم اعدام برای نوید افکاری واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به این حکم در توییتی با تاکید بر اینکه او و دیگر معترضان به گرانی و تورم اعتراض داشتند، از رهبران جمهوری اسلامی خواست که نوید افکاری را اعدام نکنند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.