قیمت نهاده دامی ۳۰‌ درصد افزایش یافت

دوشنبه, 31ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

nahade-dami

به گزارش بهار، رییس اتحادیه مرغداران استان تهران از عدم‌توزیع نهاد‌ه‌های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و وارد‌کنندگان خبر داد و گفت: با وجود اصرار وزارت صنعت، بانک مرکزی از تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی به دلیل تک‌نرخی‌شدن ارز در قانون بودجه خودداری می‌کند و این امر موجب کمبود شدید نهاده‌ها در بازار شده است. ناصر نبی‌پور با بیان این‌که قیمت نهاده‌ها نسبت به پنج‌روز قبل ۳۰‌درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: سویا که قیمت آن در حدود ۱۱۰۰‌تومان بوده است در حال حاضر با نرخ ۱۶۰۰‌ نیز در بازار موجود نیست و ذرت که نرخ آن حدود ۵۸۰ تا ۷۰۰‌تومان بوده است به حدود ۱۰۰۰‌تومان افزایش یافته است. نبی‌پور تاکید کرد: وارد‌کنندگان نهاده‌های تولید دام و طیور را احتکار کرده‌اند و با وجود آن‌که واردات نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام و واردکنندگان پیش از این انجام شده از ارائه نهاده به بازار خودداری می‌شود.

رییس اتحادیه مرغداران استان تهران با اعلام عدم‌همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با تولید‌کنندگان بیان کرد: بیش از یک‌سال است مقررشده بود شرکت پشتیبانی امور دام ۱۵۰‌هزار تن نهاده به تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار تخصیص دهد که تنها در حد وعده باقی ماند و تنها ۲۰‌هزار تن نهاده از طرف این شرکت تخصیص یافت. نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، اما تولیدکنندگان باید در‌به‌در به‌دنبال تامین نهاده در بازار باشند. وی افزود: هیچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده و مشکل تامین نهاده ۲۵‌روز است که در بازار ایجاد شده است و مرغداران در حال تحمل شرایط کنونی هستند. نبی‌پور تاکید کرد: تولید‌کنندگان هیچ چاره‌ای جز تحمل شرایط کنونی ندارند. وی درباره قیمت‌های بازار تخم‌مرغ نیز گفت: قیمت تخم‌مرغ ۲۴۰۰ تا ۲۷۰۰تومان در هر کیلوگرم است در صورتی که نرخ خرید تضمینی آن سه‌هزار و ۶۸۰‌تومان است.

ناصر نبی‌پور، رییس اتحادیه مرغداران استان تهران، گفت: هیچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده است و تولید‌کنندگان هیچ چاره‌ای جز تحمل شرایط کنونی ندارند. نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، تولیدکنندگان باید در‌به‌در به‌دنبال تامین نهاده در بازار باشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.