محمد نوری‌زاد را “بیهوش به زندان بازگرداندند”

چهارشنبه, 26ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی، در تماسی تلفنی به همسر خود اطلاع داده که به بیمارستان منتقل شده بوده اما در پی نبود پزشک متخصص بدون معاینه و در حالت نیمه بیهوشی او را به زندان بازگردانده شده است.    

defaultمحمد نوری‌زاد، فعال سیاسی و از منتقدان رهبر جمهوری اسلامی که هم اکنون در زندان است، در تماس تلفنی به همسرش گفته که روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور او را سوار بر خودرویی به مقصد “احتمالا بیمارستان شهدای طالقانی” از زندان خارج کرده‌اند.

بر این اساس، نوری‌زاد به علت ضعف و بیماری در خودرو بیهوش شده است. در ادامه هم گویا وقتی به بیمارستان رسیده‌اند، پزشک متخصص نبوده و او بدون معاینه به بهداری زندان اوین منتقل و پس از احتمالا تزریق سرم به سلولش بازگردانده شده است.

در فایل صوتی‌ای که از مکالمه نوری‌زاد و همسرش، فاطمه ملکی در یوتیوب منتشر شده، او به همسرش می‌گوید: «یک آدم بیهوش را در ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن پس فرستادند و آوردند به سلاخ‌خانه درمانگاه اوین. آن‌جا مرا نگه داشتند و نمی‌دانم سرم وصل کردند، چه کار کردند، من را برگرداندند. زیر دست و پای من را گرفتند و انداختند روی تختم و رفتند.»

این فعال سیاسی که به دلیل امضای درخواست استعفای علی خامنه‌‌ای از تیرماه ۹۸ در زندان به سر می‌برد، می‌گوید که اتفاق روز سه‌شنبه یعنی “بیمارستانی در حد و اندازه بیمارستان شهدای طالقانی یک دکتر نداشته” که او را معاینه کند.

نوری‌زاد در ادامه می‌گوید: «این یعنی یک نابهنجاری بزرگ در حد بیت رهبری، یعنی یک دزدی بزرگ و غارتگری بزرگ در حد و از جنس بیت رهبری و مجتبی خامنه‌ای، یعنی بی‌تعهدی نسبت به یک بیمار که امانت است، در حد دزدی‌های [محمدباقی] قالیباف که از خوزستان دیدن می‌کند در حالی که خود دزد است و مستنداتش در گوگل منتشر شده».

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد روز چهارشنبه ۲۶ شهریور به دویچه وله فارسی گفت: «امروز با همان حالی که ایشان دارند دو ابلاغیه برای نوری‌زاد آمده است. یک ابلاغیه برای این بوده است که باید بروند به دادگاه برای “جرم مشهد”. من نمی‌دانم این جرم مشهد چه هست که اصلا تمام نمی‌شود.»

به گفته خانم ملکی ابلاغیه دوم از گرگان آمده است، جایی که قبلا در آنجا نوری‌زاد به یک سال حبس محکوم شده بود و الان دوباره به سه سال حبس دیگر محکوم شده است که یک سال آن بخشوده شده اما دو سال بابت “پرونده گرگان” باید در زندان بماند.

فاطمه ملکی در ادامه گفت: «در حقیقت الان بیمارستان بردن، درمانگاه بردن و بهداری اوین بردن … همه اینها یک نوع بازی شده است. نوری‌زاد نه تنها حالش بهتر نشده بلکه وضعیتش بدتر شده و این بازی‌های روانی را هر روز برای ایشان راه می‌اندازند.»

محمد نوری‌زاد روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ به همراه حدود ۱۰ فعال مدنی و سیاسی مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گرد هم‌ آمده بودند تا همزمان با برگزاری دادگاه تجدیدنظر کمال جعفری یزدی، به حکم ۱۳ سال حبس او اعتراض کنند. همه آنها بازداشت شدند. جعفری یزدی یکی دیگر از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.