شجریان در کما نیست ولی وضعیت پایداری ندارد

سه شنبه, 15ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

از روز ۱۳ مهرماه که محمدرضا شجریان استاد آواز ایران در بیمارستان جم تهران بستری شده است، اخبار ضدونقیضی درباره وضعیت سلامتی او منتشر شده است.

دکتر حسن عباسی پزشک معالج آقای شجریان ساعتی پیش گفت که او در کما نیست ولی شرایط پایداری هم ندارد: « سطح هوشیاریِ نرمالی ندارد، اما به کما هم نرفته است.»

روز گذشته و به نقل از پزشکان بیمارستان جم گفته شد که آقای شجریان با افت سطح هوشیاری به درجه ۵ در حالت کما قرار دارد.

آقای عباسی همچنین گفت که تفاوتی در وضعیت شجریان نسبت به روز گذشته رخ نداده و او همچنان در شرایط خطرناکی قرار دارد: «حال امروزش تفاوت چشم‌گیری نسبت به دیروز نداشته است. قطعاً جای نگرانی هست و اگر اوضاع کسی بد نباشد او را به آی‌سی‌یو نمی‌برند. آی‌سی‌یو زمانی به کار می‌رود که خطرناک‌ترین شرایط برای آن شخص به وجود آمده باشد.»

بیمارستان جم نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، شرایط امروز آقای شجریان را مشابه روز گذشته اعلام کرد: «شرایط بالینی استاد عزیزمان، نسبت به روز قبل تغییر واضحی نداشته است، کلیه اقدامات درمانی لازم نیز برای ایشان در حال انجام است و همچنان نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه است.»

پیش‌تر و در ابتدای سال ۹۵، استاد شجریان در پیامی تصویری خبر داد که با بیماری سرطان دست‌به‌گریبان است. این موضوع با نگرانی طیف وسیعی از حامیان و علاقه‌مندان وی همراه شد.

پس از آغاز درمان به نظر می‌رسید که شرایط جسمانی شجریان رو به بهبود است. بااین‌حال طی یک سال اخیر، با عود مجدد بیماری، او بارها به بیمارستان مراجعه کرده و البته پس از بهبودی نسبی، مرخص شده است.

محمدرضا شجریان که هم‌اکنون ۸۰ سال دارد، یکی از بزرگ‌ترین آوازه‌خوانان سنتی تاریخ ایران به شمار می‌رود. او در سال ۸۸ و پس از تظاهرات اعتراضی مردم علیه حکومت، از این اعتراضات حمایت کرد و به همین دلیل مورد غضب حکومت قرار گرفت.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.