مایک پمپئو: ایران سیامک نمازی، محمدباقر نمازی و مراد طاهباز را آزاد کند

چهارشنبه, 23ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

سیامک نمازی (راست) و پدرش باقر نمازی

همزمان با پنجمین سال بازداشت سیامک نمازی،‌ زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، از سوی حکومت ایران وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو ادامه حبس او را روندی «غیراخلاقی» دانست و خواستار آزادی‌ او، پدرش محمدباقر نمازی و همچنین مراد طاهباز شد.

پمپئو روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: «امروز پنج سال می‌گذرد که ایران سیامک نمازی، یک انسان بی‌گناه، را به جرم داشتن تابعیت آمریکا دستگیر کرده است. سیامک، پدرش باقر و مراد طاهباز نباید یک روز دیگر را در بازداشت بگذرانند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ایران باید به این عمل غیراخلاقی پایان دهد و اجازه دهد آن‌ها همین حالا به خانه بیایند.»

همزمان بیش از ۱۶۰ نفر از کارمندان فعلی و پیشین سازمان ملل متحد از وضعیت باقر و سیامک نمازی در ایران ابراز نگرانی عمیق کرده و خواستار آزادی فوری این دو نفر شدند.

پمپئو پیش از این نیز خواستار آزادی این سه‌ زندانی شده بود.

اخیرا سه کشور فرانسه،‌ بریتانیا و آلمان در زمینه حبس شهروندان دو تابعیتی از سوی حکومت ایران سفرای تهران را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده بودند.

سیامک نمازی تاجر ایرانی-آمریکایی است که پنج سال قبل در همین روز از سوی حکومت ایران بازداشت شد و پس از او پدرش،‌ محمدباقر نمازی، نیز هنگام ورود به کشور برای دیدن فرزندش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مراد طاهباز نیز از بنیانگذاران موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» است که در سال ۱۳۹۶ به همراه شماری دیگر از فعالان محیط زیست بازداشت شد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.