برگزاری مراسم چهلم نوید افکاری بر سر مزار او در روستای سنگر

جمعه, 2ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

 

مراسم چهلم نوید افکاری، از معترضان مرداد ۹۷، بر سر مزار او در روستای سنگر برگزار شد. این مراسم با حضور گسترده  نیروهای امنیتی و با پخش یکی از فایل‌های صوتی نوید از زندان شروع شد و با فریاد «مرگ بر ظلم» مادر نوید و همراهی حاضران با او ادامه پیدا کرد.

روز پنجشنبه در ادامه مراسم، قطعاتی از اشعار شاملو با صدای خودش و شعر «شب‌نورد» از اصلان‌ اصلانی با دکلمه و سپس آواز استاد محمدرضا شجریان پخش شد.

بنا به گفته حاضران در مراسم، ماموران امنیتی با کمک نیروی انتظامی تمام راه‌های ورودی به روستای سنگر و راه ورودی به قبرستان را مسدود کرده بودند.

به گفته همین منابع، در پلیس راه هم ایست و بازرسی کاملی برقرار بود و ماموران همه اتومبیل‌ها را بازرسی کرده و تنها به اعضا نزدیک خانواده اجازه ادامه مسیر  و حضور در مراسم را می‌دادند و هر کسی غیر از اعضای نزدیک خانواده را مجبور به بازگشت می‌کردند.

بنا بر گزارش‌ها، از هفته پیش، هم تماس با خانواده و تهدید و بازداشت‌های چند ساعته برای ترساندن شروع شده بود. نیروهای امنیتی روز پنجشنبه هم با همه اعضا خانواده افکاری، حتی اعضا دور فامیل تماس گرفته و هشدار داده‌ بودند که بهتر است در مراسم حاضر نشوند.

خانواده نوید افکاری در شرایطی بر سر مزار او حاضر شده‌اند که هنوز دو فرزند دیگر آن‌ها، وحید و حبیب در زندان عادل‌آباد و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.