ارتش اسرائیل «واحد ۸۴۰ سپاه قدس» را مسئول بمب‌گذاری در مرز جولان معرفی کرد

پنجشنبه, 29ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

تانک‌های اسرائیلی در بلندی‌های جولان

تانک‌های اسرائیلی در بلندی‌های جولان

ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان، از وجود واحدی به نام «واحد ۸۴۰» در نیروی قدس سپاه پاسداران ایران پرده برداشت که، به گفته آن، «مسئول برنامه‌ریزی و مهیا کردن زیرساخت‌های ترور در خارج از ایران است».

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ رسمی خود در این باره گفت که این واحد «عملیاتی و نسبتا مخفی» مامور انجام «عملیات تروریستی در برابر اهداف غربی» است، عملیات‌هایی که نیروی قدس از سوریه «هدایت می‌کند».

به گزارش جروزالم پست و شبکه کان، سرهنگ هیدایی زیلبرمن، یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل، افزوده است که مین‌های کنار جاده‌ که نظامیان اسرائیل روز دوشنبه،‌۲۶ آبان، در مرز جولان بین این کشور با سوریه «کشف کردند» از سوی «واحد ۸۴۰» نیروی قدس سپاه کارگزاری شده بود.

این بیانیه می‌گوید که ارتش اسرائیل سه ماه پیش نیز چهار مامور این واحد را که در حال «جاگذاری بمب» در نزدیکی حصار مرزی سوریه و اسرائیل بودند، کشته است.

ارتش اسرائیل این بیانیه را یک روز پس از حمله نیروی هوایی‌اش به سوریه، که هم ارتش و هم نخست وزیر اسرائیل به طرز کم‌سابقه‌ای مسئولیت آن را سریعا پذیرفتند، منتشر کرده است.

به گفته ارتش اسرائیل،‌ در حمله بامداد چهارشنبه مقر لشگر هفت (متعلق به ارتش سوریه) واقع در ارتفاعات جولان را هدف قرار داد، زیرا «پرسنل سپاه قدس ایران از آنجا فعالیت و تروریسم علیه اسرائیل را هدایت می‌کنند».

اسرائیل با گفتن این‌که همچنان «علیه میزبان سوری و مهمان ایرانی‌اش» اقدام خواهد کرد، فیلمی از حمله جنگنده‌های اسرائیل به «انبارها، مقرها و مجتمع‌های نظامی نیروی قدس ایران و ارتش سوریه» را منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو نیز چهارشنبه شب گفته بود که «هر کس که بکوشد به ما حمله کند و هر کس که به ما حمله کند، خود را با دستان خویش به نابودی می‌کشاند» و «سیاست صریح اسرائیل علیه استقرار نظامی ایران در سوریه ادامه خواهد یافت».

گروه ناظر حقوق بشر سوریه گفته است که در بمباران‌های اسرائیلی در روز چهارشنبه «ده تن، شامل پنج عضو نیروی قدس سپاه، دو عراقی همسو با ایران و سه نظامی سوری کشته شدند».

ارتش سوریه تنها کشته شدن سه نظامی خود در این حمله اسرائیل را تایید کرد.

ایران هنوز به بیانیه ارتش اسرائیل در مورد وجود «واحد ۸۴۰» در نیروی قدس سپاه واکنش نشان نداده است.

ایران همچنین به حمله هوایی روز چهارشنبه اسرائیل علیه «اهداف ایرانی و سوری»، که اولین اقدام از این نوع بعد از اعلام «پیروزی» جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، واکنش نشان نداد.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران، تابستان امسال گفت که ادعاهای پیاپی کشته شدن نظامیان ایران در حملات اسرائیل «یاوه‌گویی صهیونیست‌های بزدل» است.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.