هرانا: ۱۱ روزنامه‌نگار زن در ایران مجمع مقابله با آزار جنسی زنان در رسانه‌ها را تشکیل دادند

چهارشنبه, 12ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

پایگاه خبری هرانا گزارش داد تعدادی از روزنامه‌نگاران زن در ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از سکوت و ابهام فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران استان تهران در قبال موضوع تعرض جنسی به زنان حوزه‌ رسانه،‌ مجمعی را برای مقابله با این پدیده تشکیل داده‌اند.

هرانا روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه نوشت ۱۱ تن از زنان روزنامه‌نگار در بیانیه‌ای که به صورت مشترک منتشر کرده‌اند از ابهام در شیوه کار و عملکرد کمیته پیگیری آزار جنسی و حمایت از آسیب‌دیدگان که از سوی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تشکیل شده،‌ انتقاد کرده‌اند.

در این بیانیه اشاره شده امضاکنندگان مجمعی را تشکیل داده‌اند تا علاوه بر «اطلاع‌رسانی و آموزش» برای اعضای تحریریه‌ها درباره مساله آزار جنسی روزنامه‌نگاران زن، با مدیران رسانه‌ها و نیروهای آن‌ها آیین‌نامه‌هایی را تدوین و اجرا کنند.

هدف از تشکیل این مجمع «مقابله با هرگونه آزار جنسی،‌ واسازی روابط غیرشفاف قدرت‌زده و سواستفاده‌گرانه و ایجاد پیوند واقعی با بدنه اجتماعی روزنامه‌نگاری» بیان شده است.

فرنگیس بیات،‌ مریم وحیدیان،‌ شیما شعاعی،‌ مولود حاجی‌زاده،‌ فائزه عباسی، الناز محمدی، الهه محمدی، نیلوفر حامدی، نگار انسان،‌ خاطره کریمیان و محبوبه حسین‌زاده از امضاکنندگان این بیانیه هستند که از نیروهای رسانه‌ای برای همراه با مجمع دعوت کرده‌اند.

پیش از این انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرده بود در پی گزارش‌های اخیر در مورد آزار جنسی کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع و در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان تشکیل داده است.

این زنان روزنامه‌نگار همچنین خواستار تغییر اساسنامه‌های تشکل‌های صنفی مبتنی بر رفع آزار و تبعیض جنسی در محیط کاری مطبوعات شده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.