ویدا ربانی، روزنامه‌نگار زندانی در اوین اعتصاب غذا کرده است

شنبه, 15ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

ویدا ربانی

براساس گزارش‌ها ویدا ربانی، روزنامه‌نگار زندانی در زندان اوین تهران در اعتراض به بازداشتش که آن را “غیرقانونی” می‌داند، دست به اعتصاب غذا زده است.

به نوشته فعالان حقوق بشر، خانم ربانی روز گذشته، ۱۴ آذر، در تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده که در پنجمین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خانم ربانی که در هفته نامه صدا مشغول به کار است در ۲ آذر ماه امسال از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرده که خانم ربانی در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات زندان اوین که به بند ۲۰۹ معروف است نگهداری می‌شوند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل این نهاد خواستار آزادی فوری این روزنامه‌نگار شده و آن را “آزار و اذیت سیستماتیک کارکنان رسانه‌ها از سوی رژیم ایران” دانسته و محکوم کرده است.

این نهاد در بیانیه خود آورده است که بازداشت خانم ربانی “یک نمونه دیگر از چگونگی سوءاستفاده حکومت ایران از سیستم حقوقی برای سرکوب صداهای انتقادی در کشور است”.

ویدا ربانی در دی‌ماه سال گذشته نیز به دلیل واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی و نوشتن توییت‌هایی در این زمینه بازداشت شده بود.

نزدیکان وی دلیل بازداشت اخیر او را اشتراک‌گذاری توییت‌هایی پیرامون حوادث آبان ۱۳۹۸ همزمان با سالگرد این اعتراضات اعلام دانسته‌اند.

خانم ربانی سابقه خبرنگاری روزنامه شرق را نیز دارد و عضو حزب اتحاد ملت ایران می‌باشد.

پیشتر نیز برخی از افرادی که نسبت به نحوه برخورد حکومت با اعتراضات آبان ۹۸ و ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از جمهوری اسلامی انتقاد کرده بودند هم بازداشت شده بودند و یا با آنان برخورد قضایی صورت گرفته است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.