اعتصاب همزمان ۱۴ زندانی در زندان ارومیه

چهارشنبه, 19ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دارا رشیدی، حسین عثمانی، سالار صدیق همدانی، ابراهیم صدیق همدانی و آران (عبدالمجید) تیباش، پنج زندانی سیاسی به همراه جواد یوسفی، بهزاد عباسی قراگوز، سیدآرام امین الاسلام زاده، فاروق لواشلویی، محسن محالی، محمد حسین پور، خسرو زرستان، توفیق عبداللی و ایرج صوفی، ۹ زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه به صورت همزمان اعتصاب کرده‌اند. اعتصاب این زندانیان در اعتراض به عدم اجرای طرح کاهش مجازات حبس تعزیری در پرونده‌های خود صورت گرفته و از صبح امروز در اتاق افسرنگهبانی زندان ارومیه اقدام به تحصن کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۱۴ تن از زندانیان سیاسی و سنی مذهب در زندان ارومیه از صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹ به صورت همزمان اعتصاب غذا کردند.

هویت زندانیان اعتصاب کننده به نام‌های “جواد یوسفی، فرزند فرامرز، بهزاد عباسی قراگوز، فرزند فریدون، سیدآرام امین الاسلام زاده، فرزند سیدخالد، فاروق لواشلویی، فرزند خسرو، محسن محالی، فرزند خضر، محمد حسین پور، فرزند علی، خسرو زرستان، فرزند محی‌الدین ، توفیق عبداللی، فرزند حسین، ایرج صوفی، آران (عبدالمجید) تیباش، فرزند خالد، دارا رشیدی، فرزند مصطفی، حسین عثمانی، سالار صدیق همدانی و پدرش ابراهیم صدیق همدانی، فرزند صادق” توسط هرانا احراز شده است.

اعتصاب این زندانیان در اعتراض به عدم اجرای طرح دو فوریتی کاهش مجازات حبس تعزیری در پرونده‌های خود صورت گرفته و از صبح امروز در اتاق افسرنگهبانی زندان ارومیه اقدام به تحصن کرده‌اند.

از میان این زندانیان دارا رشیدی، حسین عثمانی، سالار صدیق همدانی، ابراهیم صدیق همدانی و آران (عبدالمجید) تیباش، از زندانیان سیاسی و جواد یوسفی، بهزاد عباسی قراگوز، سیدآرام امین الاسلام زاده، فاروق لواشلویی، محسن محالی، محمد حسین پور، خسرو زرستان، توفیق عبداللی و ایرج صوفی، از زندانیان سنی مذهب در زندان ارومیه هستند.

در تیرماه امسال غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به لازم‌الاجرا شدن این قانون گفته بود: «این قانون که در بسیاری از جرائم میزان مجازات را کاهش داده، باعث کاهش جمعیت کیفری خواهد شد و ابلاغ شده است که با فوریت پرونده تمام زندانیانی که مشمول کاهش مجازات هستند، مورد بازنگری قرار گیرد و این زندانیان از زندان آزاد شوند.» به نظر می‌رسد زندانیان دارای اتهامات امنیتی که شامل آن شده‌اند درصد بسیار ناچیزی از مشمولان این طرح را شامل می‌شوند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.