کرونا در ایران؛ هشدار درباره وضعیت سه استان شمالی، ۸۲ قربانی جدید و ۴۶۸۶ بیمار در وضعیت شدید

شنبه, 20ام دی, 1399
اندازه قلم متن

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران که روز شنبه، ۲۰ دی،‌ منتشر شد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ نفر دیگر بر اثر کرونا در کشور جان باخته و حدود شش هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت که چهار هزار و ۶۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این آمار، مجموع مبتلایان به کرونا از زمان شیوع آن در ایران به یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید و شمار کل قربانیان از ۵۶ هزار نفر فراتر رفت.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از وضعیت قرمز در ۷ شهر کشور خبر داد، در حالی‌ که در روز جمعه تنها وضعیت چهار شهر قرمز اعلام شده بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم امروز با تایید افزایش تعداد شهرهای قرمز کشور گفت که از ۷ شهر قرمز، ۵ شهر شامل آمل، ساری، فریدونکنار، قائم‌شهر و نکا در استان مازندران هستند و دو شهر بندرگز و کردکوی متعلق به استان گلستان هستند.

علیرضا رئیسی با اشاره به این که استان مازندران بیشترین موارد ابتلای کرونا در کشور را دارد، درباره وضعیت دو استان گلستان و گیلان هم هشدار داد.

در گزارش امروز آقای رئیسی همچنین وضعیت ۳۰ نارنجی، ۴۱۱ شهر زرد و ۱۹۲ شهر آبی اعلام شد.

بر اساس مصوبه دولت در روز شنبه، وضعیت شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن‌ها دو در صدهزار و شرایط کرونا در آنها نزولی است، از این پس «آبی» اعلام خواهد شد.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

در همین حال با وجود اعلام روند کاهشی شمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در هفته‌های گذشته، رئیس جمهور ایران و مقامات وزارت بهداشت درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در بهمن‌ماه هشدار داده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.