وزیر دفاع منتخب بایدن: ایران برای نیروهای ما و متحدان‌مان یک تهدید است

چهارشنبه, 1ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

لوید آستین، نامزد منتخب جو بایدن برای سِمت وزارت دفاع ایالات متحده

لوید آستین، نامزد منتخب جو بایدن برای سِمت وزارت دفاع ایالات متحده

نامزد منتخب جو بایدن برای سِمت وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه و نیروهایی است که در آنجا مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لوید آستین، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که قرار است هدایت پنتاگون را در دولت جدید به دست بگیرد این مطلب را در جلسه تأیید خود در سنای آمریکا بیان کرد.

او گفت: «ایران همچنان یک عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه است و هم برای شرکای منطقه‌ای ایالات متحده، و هم برای نیروهایی که آمریکا در منطقه مستقر کرده، تهدید به‌ شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «اگر دست ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای برسد بیشتر مشکلاتی که ما در منطقه با آن روبه‌رو هستیم به خاطر آن مسئله دشوارتر خواهد شد.»

آقای آستین از فرماندهان نیروهای آمریکایی هنگام ورود ارتش این کشور به بغداد در سال ۲۰۰۳ بود و تا مقام ریاست ستاد فرماندهی ارتش آمریکا هم ترقی کرد.

این ژنرال چهار ستاره که به مدت چهار دهه در ارتش آمریکا خدمت کرده و ماموریت‌های مختلفی را برعهده داشته، در صورت تایید توسط کنگره، نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار خواهد بود که وزیر دفاع ایالات متحده می‌شود.

او با سابقه فرماندهی نیروها در افغانستان، در سال ۲۰۱۰ به فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق منصوب شد و دو سال بعد به ریاست ستاد فرماندهی ارتش آمریکا رسید که عملیات‌های پنتاگون در خاورمیانه و افغانستان را هدایت می‌کند. در این مقام او توانست اعتماد جو بایدن را جلب کند که آن زمان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

دولت دونالد ترامپ طی چهار سال گذشته در قبال جمهوری اسلامی ایران برنامه «فشار حداکثری» را پیش برده است اما رویکرد دولت بایدن در این زمینه هنوز قرار است شکل بگیرد.

با آن‌که جو بایدن از تمایل خود به بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران سخن گفته، آوریل هینز، نامزد او برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی روز سه‌شنبه گفت که «راهی درازی در پیش داریم» تا ایران در چارچوب برجام دوباره تحت نظارت شدید قرار گیرد.

در پی تهدید مکرر مقام‌های ایرانی در مورد انتقام‌گیری از نیروهای آمریکایی به‌خاطر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی برون‌مرزی سپاه پاسداران، در هفته‌های گذشته و در آستانه سالگرد کشته شدن او، ایالات متحده آرایش نظامی تازه‌ای در خلیج فارس به خود گرفت که شامل حضور و گشت‌زنی ناو هواپیمابر، زیردریایی اتمی و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ در آب‌های منطقه بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.