آزادی اعضای گروه موسیقی زنان کرمانشاه «با وثیقه و تعهد کتبی» پس از بازداشت

جمعه, 3ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

اعضای گروه موسیقی بانوان «گلاریس» در کرمانشاه

اعضای گروه موسیقی بانوان «گلاریس» در کرمانشاه

دو تن از اعضای بازداشت‌شده یک گروه موسیقی زنان در کرمانشاه با قرار وثیقه آزاد شدند و از سه تن دیگر نیز برای عدم شرکت در کلیپ‌های تبلیغاتی، تعهد کتبی گرفته شده است.

حسن حیدری، رئیس پلیس امنیت کرمانشاه، روز ۲۸ دی‌ماه ضمن «هنجارشکن» خواندن اعضای یک گروه موسیقی در کرمانشاه از شناسایی و بازداشت عوامل دخیل در تولید و انتشار ویدئویی از این گروه خبر داده بود.

آقای حیدری گفته بود که ترانه خواندن آنها «به سفارش یکی از واحدهای صنفی و با هدف تبلیغات توسط یکی از کانون‌های تبلیغاتی شهر کرمانشاه» انجام شده است.

او همچنین از بازداشت صاحب این واحد صنفی و صاحب کانون تبلیغاتی و پلمب دفاتر آنها و مسدود شدن صفحات اینترنتی انتشاردهنده کلیپ آن ترانه خبر داد.

گروه موسیقی بانوان «گلاریس» در سال ٩۶ در کرمانشاه تأسیس شد و در این سال‌ها در زمینه موسیقی فلکلور و سنتی فعالیت داشته است.

 

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نازنین اتابکی و نسترن یزدانی‌‌پور، دو خواننده گروه «گلاریس»، روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه به جرم خواندن ترانه بازداشت، اما با قرار وثیقه آزاد شدند.

از سه عضو دیگر این گروه موسیقی به نام‌های ملیحه مرادی، سمیرا فرحناکی و الهام یزدانی‌پور هم پس از بارها احضار برای عدم شرکت در کلیپ ‌های تبلیغاتی، تعهد کتبی گرفته شده است.

بر اساس این گزارش مرجان کرمجانی، از دیگر اعضای این گروه موسیقی نیز سال گذشته توسط نهادهای امنیتی در کرمانشاه ممنوع‌‌الفعالیت شده است.

در قوانین جمهوری اسلامی ایران منع قانونی صریحی برای آواز خواندن زنان وجود ندارد؛ با این حال در چهار دهه گذشته هر گونه تک‌خوانی زنان به ویژه در صورتی که مخاطب مرد باشد با برخورد دستگاه‌های قضایی مواجه شده است.

حتی تعدادی از خوانندگان مرد نیز به دلیل کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.